۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
تقویت سلول‌های خورشیدی با قهوه

محققان می‌گویند با تزریق کافئین قهوه به لایه‌های تیتانات کلسیم مورد استفاده برای تولید سلول‌های خورشیدی می‌توان توانایی آنها را برای جذب گرما و تولید برق افزایش داد.

به گزارش ایمنا، استفاده از این روش با سرعت بالا و هزینه کمی ممکن بوده و تولید نسل جدیدی از سلول‌های خورشیدی را در آینده نزدیک ممکن می‌کند.

این نسل جدید از سلول‌های خورشیدی که سلول‌های خورشیدی perovskite نام می‌گیرند، تنها از نظر تزریق کافئین با سلول‌های خورشیدی سنتی تفاوت دارند. تولید این محصول با همکاری پژوهشگران دانشگاه‌های کالیفرنیا و شرکت چینی Solargiga Energy صورت می‌گیرد.

در حال حاضر تنها چالش اصلی برای تولید سلول‌های خورشیدی perovskite یافتن روشی برای افزایش ماندگاری آنهاست. محققان قصد دارند با تقویت این سلول‌های خورشیدی نمونه‌هایی از آنها را تولید کنند که حداقل به مدت ۲۰ الی ۳۰ سال قابل استفاده باشند.

تلاش برای تولید محصول مذکور از سال ۲۰۱۸ آغاز شده و نقطه جوش بالای کافئین که برابر با ۳۰۰ درجه سلیسیوساست به ارتقای شرایط تعامل آن با سلول‌های خورشیدی کمک می‌کند. سلول‌های خورشیدی perovskite متشکل از مواد متنوعی مانند دی متیل فرمالید، یدید متیل آمونیوم و یدید سرب نیز هست که عملکرد این مجموعه با افزوده شدن کافئین تا ۸۵ درصد ارتقا یافته است.

منبع: مهر

کد خبر 374226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.