کارگران باید حقوق اجتماعی، صنفی و سیاسی خود را به‌دست آورند

رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان گفت: صندوق‌های بازنشستگی به زودی دچار سونامی خواهد شد که دولت قادر به حل آن نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن هاشمی امروز -شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه- در نشستی خبری با حضور "تشکلات کارگری" که به مناسبت هفته  گرامیداشت مقام کارگر برگزار شد، اظهار کرد: تازمانی که جامعه کارگری نتواند حقوق اجتماعی، صنفی و سیاسی خود را به دست بیاورد، مشکلات آن رفع نخواهد شد.

وی افزود: تا وقتی ۵۲ درصد جامعه که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند برای قانون گذاری کشور فقط یک نماینده دارند، هرگز مشکلاتشان رفع نخواهد شد.

رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان گفت: در انگلستان حزب کارگر بیش از ۴۰۰ نماینده در پارلمان دارد و قدرت اول قانون گذاری این کشور در دست جامعه کارگری است، اگر آنها مشکلات درمانی و معشیتی ندارند به همین دلیل است.

هاشمی افزود: مادامی که نتوانیم در عرصه های اجتماعی و سیاسی قدرت واقعی را کسب کنیم، هرگز به حقوق واقعی خود دست نخواهیم یافت.

 وی با بیان اینکه مشکلات کشور با شعار حل نمی‌شود، تاکید کرد: در آینده ای نزدیک کشور با بحران‌هایی همچون پیاده نظام بیکاران روبه رو خواهد شد.

نظام اداری کشور بیمار است

رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان افزود: فساد اداری و ملی در کشور یکی از بزرگترین مشکلاتی است که جامعه کارگری توانایی تحمل آن را ندارد، نظام اداری کشور بیمار است، مادامی که این بیماری حل نشود مشکلات نیز حل نخواهد شد.

هاشمی افزود: همانطور که یک بارندگی مختصر به دلیل سوء برنامه و تدبیر کشور را به چالش کشید، اگر برای پیشگیری از بحران این صندوق نیز برنامه‌ای نداشته باشیم اَبَر صندوق  کشور با بحران روبه رو خواهد شد مگر آنکه از هم اکنون بیندیشند و برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به سخنان ریاست جمهوری مبنی بر خصوصی‌سازی سازمان تامین اجتماعی، گفت : بر اساس قوانین موجود دخل و تصرف در اموال این سازمان باید با  اجازه صاحبان اصلی آن صورت پذیرد و در غیر این صورت در حکم تعرض به اموال و اندوخته میلیون‌ها انسان زحمتکش بوده و زیبنده حکومت اسلامی نیست.

رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان با بیان اینکه  تصمیم گیری در خصوص منابع مالی و دارایی‌های بازنشستگان به عهده صاحبان اصلی این اموال است نه ریاست جمهوری، افزود: زیان دهی شرکت‌های شستا ناشی از انتصاب مدیران ناکارآمد و سفارش شده در سال‌های گذشته بوده و لازم است دولت سازوکارهای این سازمان را اصلاح  کند و بازگرداندن اصل سه جانبه گرایی را به اساسنامه آن فراهم کند.

هاشمی تاکید کرد: منحل شدن شورای عالی تامین اجتماعی تعرض به حقوق بازنشستگان است، این شورا باید به صورت سه جانبه گرایی اداره شود تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی و سود دهی این شرکت‌ها باشیم.

دولت باید بدهی‌هایش به تامین اجتماعی را بپردازد

وی با بیان اینکه دولت اگر واقعا می‌خواهد که کاری کند، باید بدهی‌هایش را بپردازد، گفت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف است برای آحاد ملت خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهد، ۴۰ سال است ما دستمان برای درمان در جیب خودمان است سهم ما از درمان کشور و بودجه عمومی کجا است؟

رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان گفت: اگر درمانگاه‌های تامین اجتماعی پاسخگوی نیاز اعضا نیست به این دلیل است که دست دولت در جیب ما است، امروز با فقر معیشتی کارگران و بازنشستگان روبه رو هستیم ومشکلات درمانی زیادی داریم.

هاشمی افزود: بیمارستان‌های اصفهان نمی‌تواند نیاز  ۲۹۶ هزار نفر بازنشسته و یک میلیون و ۱۵ هزار شاغل سازمان تامین اجتماعی را تامین کند.

وی با بیان اینکه  دولت هیچ حقی در اموال سازمان تامین اجتماعی ندارد، افزود: اگر دولت به اموال ما تعرض کند از خط قرمزهای ما عبور کرده است و ما از این مسئله صرف نظر نمی کنیم.

رییس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان اضافه کرد: دولت باید بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، پرداخت نشدن بدهی‌های دولت،‌ سازمان را در ورطه ورشکسته شدن قرار داده‌ است و اکنون این سازمان برای پرداخت حقوق کارمندان خود مجبور به استقراض از بانک ها شده‌است.

کد خبر 374220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.