خمینی‌شهر ۱۵ آرامستان غیر رسمی دارد

رییس شورای اسلامی خمینی‌شهر گفت: خمینی شهر ۱۵ آرامستان غیررسمی بومی دارد که این‌ها دولتی نیستند و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مردم خمینی‌شهر همکاری بسیاری با شهرداری خمینی شهر دارند و با پرداخت عوارض به موقع خود مجموعه مدیریت شهری را یاری داده‌اند، اظهار کرد: در سال ۹۷، ۹۷ درصد بودجه پیش بینی شده شهرداری محقق شد، در زمینه عمرانی اجتماعی و فرهگی توافقات خوبی در خصوص آزادسازی ها داشتیم همچنین در مباحث عمرانی به موضوع توجه به فضای سبز اولویت بسیاری داده‌ایم و شورای شهر در برنامه‌های خود احداث پنج پارک را در دستور کار قرار داده است که دو مورد از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی مابقی تا بهار امسال پایان می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در خمینی شهر اضافه کرد: پارک خانواده با ۱۴ هزارمترزمین ترمیم و بازسازی شد، همچنین پارک ساحلی با دو کیلومتر طول و ۳۵ مترعرض از پارک‌هایی است که در مرکز بافت اصلی شهر احداث شد، این پارک  قبلاً محل تخلیه نخاله بود.

رییس شورای اسلامی خمینی شهر با تأکید بر اینکه همه پروژه‌های خمینی شهر، پروژه‌های علمی و کارشناسی شده است، تصریح کرد: در خصوص موضوع فضای سبز از متخصصان دانشگاه صنعتی و در بحث ترافیک از سرآمدان این حوزه در استان و کشور استفاده شده و سعی بر این بوده در همه پروژه‌ها از نیروهای متخصص استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص شناسایی گره‌های کور ترافیک موفقیت‌های خوبی حاصل شده، افزود: گره‌های کور نقاط مختلف شهر شناسایی و آزادسازی انجام شد تا با کم کردن حجم ترافیک به کاهش آمار تصادفات منجر شود.

کمبود سالن ورزشی در خمینی‌شهر

رییس شورای اسلامی خمینی‌شهر با اشاره به اینکه کمبود سالن ورزشی در  این شهر را از مهم‌ترین موضوعات است، گفت: در نظر داریم تا با احداث تالار شهروند که اعتبار آن در سال ۹۸ دیده شده این کمبود را تا حدودی حل کنیم همچنین در زمینه فرهنگی مجموعه فرهنگی نیل فروش زاده در محله جوی آباد با دو هزار متر زیربنا در پنج طبقه به همت خیرین در حال  تأسیس است.

کیانی درخصوص توجه به بومگردی و بازسازی خانه‌های قدیمی اظهار کرد: خانه سیادت و خانه میردامادی خریداری و مورد بهره‌برداری قرار گرفت همچنین خانه زهتاب به عنوان خانه هنرمندان و خانه میردامادی‌ها به عنوان خانه نجوم ترمیم و راه اندازی شد.

وی درخصوص توجه به موضوع بومگردی در خمینی‌شهر گفت: همه بسترهای لازم اعم از مکان و زمین مورد نظر برای بخش خصوصی آماده است تا سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بومگردی، مجتمع‌های تجاری، پارکینگ‌های طبقانی، سالن‌های ورزشی و تالار در خمینی شهر توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر با اشاره به جمعیت  ۲۵۰ هزار نفری خمینی‌شهر با فاصله اندک در نزدیکی اصفهان گفت: خمینی‌شهر آماده تسهیل زمین‌ها و زیرساخت‌های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی و این شهر با بیشترین جمعیت و کوتاه‌ترین فاصله با اصفهان می‌تواند زمینه خوبی برای سرمایه گذاری باشد.

کیانی با اشاره به اینکه هفت نفر از اعضای شورای این شهر از اعتلاف سازندگی رأی آورده‌اند، اظهار کرد: شورای خمینی شهر با پشتوانه مردم و عالی‌ترین حمایت از طرف مردم برخوردار است و اعضای شورا خود بیشترین حجم چالش برای شهردار و مدیریت شهری را ایجاد می کند چرا که این شورا معتقد است انتقاد سازنده است و در جایی که اعضای شورا متخصص و متعهد هستند با تعامل لازم و صیانت از رأی مردم بدون انتقاد تعالی وجود ندارد.

وی در خصوص وضعیت اتصال مترو اصفهان به خمینی شهر گفت: خمینی شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از سه جهت به متروی اصفهان وصل می‌شود که خط نجف آباد از دوراهی دانشگاه، شاهین‌شهر از میدان استقلال جنب دانشگاه صنعتی و دیگری از سمت زینبیه خط بی آرتی از خمینی شهر به این ایستگاه‌های مترو اصفهان وصل شود تا در وضعیت حمل ونقل این شهر تغییر عمده‌ای حاصل شود و همچنین از روز نیمه شعبان خمینی شهر به ایستگاه مترو در عاشق‌آباد اصفهان وصل شد.

رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر با تأکید بر فرسوده بودن ناوگان حمل ونقل اتوبوسرانی خمینی شهر گفت: در شهر خمینی شهر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به سازمان اتوبوسرانی این شهر در سال ۹۸ در نظر گرفته شده و تا سه ماه آینده ۲۰ اتوبوس بازسازی شده با نصب کولر و بخاری به ناوگان شهری اضافه می شود و در این شهر تنها ۲۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی توسط بخش خصوصی اداره می شود که با افزایش قیمت‌ها متأسفانه بخش خصوصی راغب به سرمایه‌گذاری در این زمینه نیست.

خیابان آزادگان به سرانجام می‌رسد

کیانی با اشاره به اینکه سال ۹۸ سال به سرانجام رسیدن خیابان آزادگان خواهد بود، گفت: سه میلیارد تومان امسال برای بازسازی و بهسازی این خیابان در نظر گرفته شده و طرح های زیربنایی اصلاحات آن به تأیید شورای ترافیک شهرستان رسیده اما این خیابان در اختیار اداره راه و شهرسازی است و هنوز به شهرداری خمینی شهر اضافه نشده است اما قطعاً سال ۹۸ این خیابان پیشرفت خوبی خواهد داشت.

وی در خصوص مشکلات محیط زیستی شهرستان گفت: بیشتر سنگبری‌های شهرستان درحاصل انتقال به منطقه صنعتی محمود آباد هستند و برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی توافقاتی با محیط زیست و انجمن‌های مردمی محیط زیستی داشته‌ایم همچنین کمیته محیط زیست در شورای شهر خمینی شهر تشکیل شده است و در کنار موضوع سنگبری‌ها به کاهش آلودگی تولید زغال در باغات هم توجه شده است.

رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر در خصوص وضعیت الحاق خمینی شهر به اصفهان گفت: در شورای دوره پنجم موضوع الحاق مطرح نبوده و اعتقاد داریم که شهرمان که شهری با تاریخ سه هزار ساله است باید هویت تاریخی آن حفظ شود و در گذشته تنها به دلیل نبود امکانات مردم این شهر به اصفهان وارد می‌شدند اما امروز باوجود زیرساخت‌های لازم نیازی به الحاق این شهر نیست و حتی درصدد ایجاد مهاجرت معکوس به اصفهان هستیم

آرامستان بزرگ خمینی‌شهر راه‌اندازی می‌شود

کیانی درخصوص ظرفیت آرامستان‌های خمینی شهر گفت: خمینی شهر ۱۵ آرامستان غیررسمی بومی دارد که این‌ها دولتی نیستند و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند؛ تا پایان این دوره شورا یک آرامستان جدید و رسمی با ۲۰۰ هکتار زمین آماده ایجاد زیرساخت‌های لازم است که در هفت فاز قطعه‌بندی شده و مقدمات احداث آن ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز هر نفر در خمینی شهر ۹ متر است، اظهار کرد: این میزان بدون احتساب فضای سبز دانشگاه صنعتی اصفهان است و با احتساب آن حتی سرانه فضای سبز این منطقه به ۱۲ متر می رسد و دوره چهارم و پنجم در توسعه فضای سبز و ایجاد پارک های متعدد توجه بسیاری بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر درخصوص المان‌ها و مبلمان شهری گفت: در شهر خمینی شهر فرهنگ چندگانه ای وجود دارد و فعالیت در حوزه المان‌ها به دلیل این تنوع فرهنگی بسیار سخت است، اما کارگروه‌های شهرسازی در موضوع نماها و منظرشهری فعالیت بسیاری داشته‌اند همچنین مبلمان شهری را باتوجه به کمبود آب به سمت پارک‌های خشک برده‌ایم و در میادین و پارک‌های شهر از نماهای بومی و سنتی استفاده شده است.

کد خبر 374213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.