خستگی و خواب آلودگی عامل ۷۰ درصد تصادفات نوروزی بوده است

رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: در طرح نوروزی که از ۲۵ اسفندماه تا ۱۸ فروردین ماه بود بر اساس آمار جاده های برون شهری استان اصفهان تصادفات منجر به فوت ۱۲ درصد، تصادفات فوتی ۱۳درصد و تصادفات منجر به جرح سه درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین پورقیصری امروز شنبه – ۷ اردیبهشت ماه- در نشست خبری "نقش رسانه در ارتقاء ایمنی حمل ونقل جاده ای" که در اداره کل راهداری حمل ونقل جاده ای استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نوروزی، اظهار کرد: یکی از این اقدامات تحقیق و بررسی راه‌ها و تصادفات بود که طی آن مشخص شد در سطح راه‌ها خستگی و خواب آلودگی عامل ۷۰ درصد تصادفات بوده است که به همین منظور ۳۰ ایستگاه امنیت و سلامت در نقاط پرحادثه با کمک NGO ها (سازمان‌های مردم نهاد) ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه به عقیده ما رانندگان باید به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۰ دقیقه استراحت داشته باشند، افزود: شاید نبود استراحتگاه‌ها دلیلی بر بروز تصادفات جاده‌ای بوده و خستگی ها منجر به تصادفات شده است، به این جهت ۱۲ استراحتگاه ارزان قیمت در حاشیه راه‌ها ایجاد شد و در هر استراحتگاه نیز یک کانکس پلیس حضور داشت، در نتیجه این اقدامات کاهش ۴۰۰ درصدی تصادفات را در آزادراه امیرکبیر ( از حوزه اصفهان تا ابتدای حوزه قم ) که به عنوان محور ایمن مشخص شده بود، شاهد بودیم.

رییس پلیس راه استان اصفهان اضافه کرد: تیم‌های مشترک راهدار و پلیس اتوبوس‌ها را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل از ادامه حرکت آن جلوگیری می کردند، همچنین اقدامات فرهنگی نظیر نصب بنرهایی با عنوان "آیا می خواهید قاتل همسر، فرزند و عزیزان خود باشید" انجام و از پلیس نامحسوس نیز در ناوگان اتوبوسرانی استفاده شد.

پورقیصری اظهار کرد: در ادامه این اقدامات تصادفات هشت سال گذشته بررسی و ۴۵ نقطه که بیشترین تصادفات را داشت تعیین شد، بنابراین اقدامات لازم در مورد این نقاط انجام گرفت به علاوه اینکه دوربین‌های کنترل سرعت ثابت نیز توسط راهداری نصب شد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز هنگام طوفان شن در نائین با ممنوع کردن عبور و مرور در محور مربوطه از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و همچنین کمک به سواری هایی که در این جاده بودند، خوشبختانه حادثه جانی نداشتیم.

کد خبر 374204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.