کارگران نیاز به ترحم ندارند

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: اصلاح پارامتریک قانون تامین اجتماعی علاوه بر سیستم فعلی کار به بازنشستگان آینده نیز آسیب می‌زند و تاثیرات منفی روی زندگی افراد خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرش احمدی امروز- شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه - در نشستی خبری با حضور "تشکلات کارگری" که به مناسبت هفته  گرامیداشت مقام کارگر برگزار شد، اظهار کرد: ۶۰ درصد دریافتی کارگران صرف مسکن و اجاره بها می‌شود. کارگران نیاز به ترحم ندارند، اگر حق و حقوق قانونی کارگران بر مبنای قانون اساسی پرداخت شود ما مشکلی نداریم اما مشکل اینجا است که قانون کار در کشور ما به درستی اجرا نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی داشتن مسکن متناسب با نیاز حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنان که نیازمندتر هستند زمینه اجرایی این اصل را فراهم کند.

احمدی اضافه کرد: وقتی این اصول بر اساس سلسله مراتب از قانون اساسی اجرایی نمی‌شود خود به خود در قانون کار  و قانون تامین اجتماعی نیز شاهد اجرایی نشدن موارد هستیم. 

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: طرح پارامتریک اصلاح قانون تامین اجتماعی اکنون به مجلس رفته است، متاسفانه دولت به طور مداوم دست در جیب سازمان تامین اجتماعی کرده و کارگر و کار فرما هر ماه یک سوم حقوقشان را به دولت می‌دهند.

احمدی با بیان اینکه در آمد ماهیانه سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر ماهیانه ۹۰۰ میلیارد تومان و هزینه‌های این سازمان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: وقتی این مبلغ تامین نمی‌شود به اصلاح قانون رو می‌آورند و حق هفت درصدی بیمه کارگری را به ۹ درصد افزایش می‌دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خواسته‌های جامعه کار با قبل فرق کرده‌ و باید مسئولان در این زمینه ورود کنند، نیازهای نسل جدید را بررسی کرده و دیدگاه‌های روحی- روانی و شرایط محیطی دیده شود و متناسب با شغل، افراد را با  محیط کار آشنا کنند.

کد خبر 374203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.