بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌های اصفهان معاینه فنی دارند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: بیش از 90 درصد از اتوبوس‌های شهرداری اصفهان معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت افتخاری صبح امروز شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گفت و گوی تلفنی با رادیو سراسری سلامت، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی در خدمت همه افراد جامعه بوده و بهبود و ارتقاء کیفیت آن با کمک و همراهی شهروندان امکان پذیرتر است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های دودزا و آلوده در شهر اصفهان شناسایی می‌شود، افزود: ناوگان اتوبوسرانی برخی شهرهای حومه و مجاور اصفهان، در شهر تردد می‌کنند که این خود موجب آلودگی بیشتر هوای شهر می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به افزایش هزینه‌های نگهداری و تعمیر اتوبوس‌ها، گفت: عمر متوسط ناوگان اتوبوسرانی ۹.۵ سال است، با توجه به هزینه‌های سنگین نگهداری و تعمیر ناوگان، تنها راه حل برای استفاده بهینه از اتوبوس‌ها بازسازی و بهبود شرایط نگهداری و تعمیر آنها است.

افتخاری با اشاره به لزوم استفاده صحیح از اتوبوس‌ها، افزود: اقداماتی در زمینه نوسازی ناوگان انجام شده است، اما نسبت تعداد اتوبوس‌های نوسازی شده به کل اتوبوس‌های موجود بسیار پایین بوده و  نگهداری و استفاده صحیح از اتوبوس‌ها تنها راهکار مدنظر این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته اخذ معاینه فنی برای اتوبوس‌ها اجباری شد و بیشتر از ۹۰ درصد اتوبوس‌ها از بخش خصوصی و بخش دولتی معاینه فنی دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: اتوبوس‌ها در مراکز معاینه فنی از نظر ایمنی و دودزایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که این خود موجب بهبود ۹۰ درصدی کارکرد ناوگان می‌شود.

افتخاری تاکید کرد: فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی قابل چشم پوشی نیست به همین دلیل اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه‌ در برنامه کاری این سازمان قرار دارد، در حالی که موضوع حمل و نقل عمومی و اثر بخشی آن به مراتب بیشتر از بحث آلودگی، مورد توجه است.

وی با اشاره به مشاهده ذرات معلق و ذرات مشهود در سوخت با کیفیت پایین، عنوان کرد: در تهران و کلانشهرهای کشور از سوخت یورو چهار استفاده می‌شود، این سوخت کمتر از ۳۰ تا ۴۰ PPM آلودگی دارد، اما کارکرد موتورها با فرسودگی بالا موجب کارایی پایین اتوبوس‌ها می‌شود.

کد خبر 374198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.