۵۷ درصد سفره بازنشستگان خالی مانده است

رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان با اشاره به تورم ۷۰ درصدی کشور، گفت: به رغم این میزان تورم، حقوق ها ۱۳ درصد افزایش داشته است که نشان میدهد ۵۷ درصد سفره بازنشستگان خالی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ترکان امروز شنبه -۷ اردیبهشت‌ماه- در نشستی خبری با حضور "تشکلات کارگری" که به مناسبت هفته  گرامیداشت مقام کارگر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ کانون بازنشستگی در استان اصفهان فعالیت می‌کند که در همه امور روزمره خود در مضیقه هستند، مشکل اصلی معیشت بازنشستگان است و حقوق این افراد جوابگوی نیاز خانواده‌هایشان نیست.

وی تاکید کرد:  ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اگر اجرایی می‌شد امروز بازنشستگان این مشکلات را نداشتند، بر اساس این قانون حقوق بازنشستگان در سال حتی دوبار هم می‌تواند افزایش یابد.

رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان گفت: اگر دولت بدهی ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، مشکلات این سازمان رفع خواهد شد. نباید شرکت‌های شستایی سازمان تامین اجتماعی را به بخش خصوصی بفروشند بلکه باید مدیریت این شرکت‌ها قوی شود، در برنامه ششم توسعه قرار بود هر سال ۲۰ درصد از این بدهی پرداخت شود که تا کنون سازمان تامین اجتماعی هیچ مبلغی را دریافت نکرده است.

ترکان تصریح کرد: بر اساس قانون، دولت حق دخالت در تصمیم گیری برای سازمان تامین اجتماعی ندارد ما با فروش شرکت های شستا مخالف هستیم و مخالفت خود را به دولت و مجلس اعلام کرده‌ایم.

رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان گفت: بر اساس قانون، پیش از این سازمان تامین اجتماعی توسط کارگران، کارفرما و دولت اداره می‌شده است اما امروز دولت برای این سازمان تصمیم می‌گیرد. درخواست ما این است که قانون اجرا شود و نماینده کارگران، نماینده کارفرما، نماینده دولت با نظارت مجلس این سازمان را اداره کنند.

صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی در حال نابودی است

ترکان افزود: سازمان تامین اجتماعی، اَبَر صندوق کشور است که ۵۲ درصد مردم کشور در آن عضو هستند که امروز با چالش روبه رو شده‌است و اگر این مشکل ادامه پیدا کند فاجعه به  بار خواهد آمد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین مسائل، درمان بازنشستگان است، گفت: متاسفانه به دلیل تعدد بیمه شدگان، امکانات و تشکیلات تامین اجتماعی پاسخگوی نیاز اعضا نیست.

رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان افزود: بخشی از حقوق کارگران در دوران اشتغال و بازنشستگی برای مباحث درمانی کسر می‌شود اما خدماتی که نیاز است به دلیل زیاد بودن تعداد بیمه شدگان، ارائه نمی‌شود، ظرفیت بیمارستان‌های شهر اصفهان نیز پاسخگوی نیاز مردم نیست.

ترکان اضافه کرد: در تمام کشور بخش جراحی قلب وجود دارد اما در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان اصفهان بخش جراحی قلب وجود ندارد، به دلیل نقصان خدمات درمانی، در ماه ۸۰ هزارتومان نیز برای بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنیم در حالی‌که بیمه تکمیلی نیز ناتکمیل است، در بیشتر مواقع پرداخت این بیمه عقب می‌افتد.

وی تصریح کرد: قرار بود بیمارستان‌های "میلاد یک" در اصفهان تاسیس شود اما شاهد آن هستیم که پروژه احداث این بیمارستان هنوز شروع نشده است.

رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان گفت: خود "درمان" در اصفهان بیمار است و باید اول این وضعیت درمان شود تا درمان بازنشستگان نیز سامان یابد.

ترکان خاطر نشان کرد: در رسانه ها عنوان شده است که وام پنج میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده است، ۲۳ هزار میلیارد ریال برای پرداخت این وام به استان اصفهان اختصاص داده شده است که با توجه به تعداد بازنشستگان استان، باید بین ۲۵۰ هزار نفر تقسیم شود. تقسیم این مبلغ بین این تعداد از بازنشستگان غیر ممکن است، خدمات کرامت رضوی سازمان تامین اجتماعی تا نسل‌ها بعد نیز به همه اعضا نمی‌رسد.

کد خبر 374196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.