آب دریاچه ارومیه ۲ برابر شد/ملخ‌های مراکشی در کوهپایه‌های قزوین

در بسته خبری امروز از انجام ۱۳ عمل جراحی درمان ناهنجاری‌های مادرزادی در ایلام تا شناسایی آثار مربوط به دوران فراپارینه سنگی در چهارمحال و بختیاری و قلع ۳۰۰ اصله درخت در منطقه سربیشه و بیدزرد توسط منابع طبیعی گچساران را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

سایت گیاهان دارویی در نهالستان مهران برپا می‌شود

ایلام: سعید طاهری، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهران از ایجاد سایت گیاهان دارویی در سطح یک هکتار در این شهرستان خبر داد.

انجام ۱۳ عمل جراحی درمان ناهنجاری‌های مادرزادی در ایلام 

ایلام: کریم همتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون تعداد ۶۱ مورد ویزیت اولیه و١٣ مورد اعمال جراحی توسط موسسه محکم انجام شده است.

بیش از ۵۰ درصد مسیرهای عشایری ایلام بازگشایی شدند

ایلام: علی سلیمی، مدیر کل عشایری استان ایلام گفت: عمده مشکل عشایر در زمان سیل مشکل از بین رفتن زیرساخت‌ها و تخریب راه‌های ارتباطی بود به طوری که این سیل نزدیک به ۸۰ درصد مسیرهای عشایری را مسدود کرد.

******************************************************************************

ارسال بیش از هزار کیسه آرد به مناطق سیل‌زده و صعب‌العبور

چهارمحال و بختیاری: کیقباد قنبری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد یک هزار و ۳۷۵ کیسه آرد باهماهنگی کارخانجات آرد استان به مناطق سیل‌زده و صعب‌العبور ارسال شد.

ملخ صحرایی وارد مزارع چهارمحال و بختیاری نشده است

چهارمحال و بختیاری: فرشید شبانی، مدیر حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری در خصوص آفت ملخ صحرایی و دریایی که از کشور عربستان وارد کشور شده است؛ گفت: خوشبختانه تاکنون این آفت در مزارع استان مشاهده نشده است.

شناسایی آثار مربوط به دوران فراپارینه سنگی در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: مهرداد جوادی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: قدیمی‌ترین آثار شناسایی شده در این استان مربوط به دوره فراپارینه سنگی است.

****************************************************************************

تعداد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به ۱۰۰ باب افزایش می‌یابد

زنجان: امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: به منظور افزایش سرانه مطالعه، تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۱۰۰ باب افزایش می‌یابد.

روغن جامد کمیاب شد، برنج و حبوبات گران

زنجان:جلیل علی‌محمدی، رییس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان از افزایش قیمت برنج و حبوبات خبر داد و گفت: درحال حاضر روغن جامد در بازار کم است.

اجرای یک هزار و ۵۲۷ طرح اشتغالزایی در حوزه فرشبافی

زنجان:هدایت صفری، ​مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از اجرای یک هزار و ۵۲۷ طرح اشتغالزایی در حوزه فرشبافی در این استان خبر داد.

******************************************************************************

تخصیص ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان قزوین

قزوین: صدیقه ربیعی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری از اختصاص ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان در کارگروه اشتغال استان خبر داد.

مبارزه با ملخ‌های مراکشی در کوهپایه‌های استان قزوین

قزوین: یوسف درخشان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری حدود ۱۵-۱۶ هزار هکتار از مراکز کانونی ما جهت مبارزه با ملخ‌های مراکشی سم‌پاشی می‌شوند.

جریمه ۱۲ میلیاردی متخلفان اقتصادی در قزوین

قزوین:محمود احمدی، ​مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: درفرودین ماه امسال متخلفان اقتصادی به پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

******************************************************************************

۱۴ فرصت جدید سرمایه‌گذاری در کردستان مشخص شده است

کردستان: خالد جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه تسهیل در ایجاد اقدامات زیر ساختی برای حضور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های مهم این سازمان در استان است، گفت: ۱۴ فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری در استان مشخص شده است.

ضریب نفوذ تلفن همراه در کردستان ١١٠درصد است

کردستان: فردین سعیدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در کردستان از افزایش ١٨ برابری مصرف اینترنت در کردستان طَی سه سال اخیر خبر داد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه نیز به ١١٠ درصد رسیده است.

آبرسانی بلندمدت به ۲۷ شهر استان کردستان در افق سال ۱۴۲۵

کردستان: محمدحسین محمدی، مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از آبرسانی بلندمدت به ۲۷ شهر استان کردستان در افق سال ۱۴۲۵ خبر داد.

*******************************************************************************

«ناحیه کارگاهی نان برنجی» در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

کرمانشاه: بیژن کردستانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از راه‌اندازی «ناحیه کارگاهی نان برنجی» در کرمانشاه تا پایان سال خبر داد.

۶۰ عابر پیاده در کرمانشاه سال گذشته قربانی حوادث رانندگی شدند

کرمانشاه:سرهنگ فضل‌الله شیری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۶۰ عابر پیاده بر اثر سوانح رانندگی درون شهری در سطح استان جان خود را از دست دادند.

۲۳ طرح اجرایی بالای یک میلیارد تومان در کرمانشاه داریم

کرمانشاه:فضل‌الله رنجبر،​ فرماندار کرمانشاه از ۲۳ طرح اجرایی در حوزه این شهرستان خبر داد و گفت: باید این طرح‌ها رصد شود تا بدانیم سرنوشت آن‌ها در بانک‌های عامل در چه وضعیتی است.

*******************************************************************************

قلع ۳۰۰ اصله درخت در منطقه سربیشه و بیدزرد توسط منابع طبیعی گچساران

کهگیلویه و بویراحمد: فرهان جلیلی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تعداد ۳۰۰ اصله درخت در منطقه سربیشه و بیدزرد گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران قلع و قمع شد.

تعمیر و ساخت ۲۷۲ واحد مسکن خانوارهای دو معلولی در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد:آیت افشارمهر، مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال یکسال اخیر ۱۷۲ واحد مسکن برای خانوارهای دو معلولی بهزیستی خریداری و احداث شد و مسکن ۱۰۰ خانوار نیز تعمیر شد.

اختصاص بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه نفت گچساران

کهگیلویه و بویراحمد: هوشنگ صیدالی، ​مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: بودجه جاری صنعت نفت و گاز گچساران بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

*******************************************************************************

خسارت ۸۰۰ میلیاردی سیلاب به خرم‌آباد

لرستان: سجاد بابایی، رییس کمیسیون عمرانی شورای شهر خرم‌آباد گفت: سیل بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف خرم‌آباد آسیب وارد کرده اما به علت گستره بودن شهر این خسارات مورد توجه مسؤولان قرار نگرفته است.

۱۰ هکتار زمین به مردم سیل زده معمولان تحویل داده می‌شود

لرستان:علی نبیان، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: حدود ۱۰ هکتار زمین را در شهر معمولان برای تخصیص به افراد آسیب دیده از سیل قطعه بندی کرده و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده ایم و صبح پنج‌شنبه این زمین‌ها به مردم واگذار می‌شوند.

۸ روستایی گرفتار شده در رودخانه کشکان پلدختر نجات یافتند

​لرستان:آیت فرخ پور، رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری پلدختر گفت: هشت روستایی در شهرستان پلدختر حین عبور از رودخانه کشکان گرفتار شده بودند که توسط نیروهای این واحد در پلدختر و آتش‌نشانی همدان نجات یافتند.

********************************************************************************

ایجاد ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی تا پایان سال در کشور

همدان: مجتبی صدیقی، معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاحیه زمین چمن مصنوعی دانشکده هنر و معماری، گفت: برنامه وزارت علوم و تحقیقات ساخت ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی در کشور تا پایان سال است که برای ساخت آن از پتانسیل بخش خصوصی استفاده می‌شود.

مطب‌های همدان رتبه‌بندی می‌شوند

همدان: حبیب‌الله موسوی‌بهار، رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به بهره‌برداری دو کلینیک ویژه طی هفته سلامت در همدان، از پیگیری رتبه‌بندی مطب‌ها در استان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

افزایش اعتبار سد گرین نهاوند به ۱۷ میلیارد تومان

همدان:حسن بهرام‌نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از افزایش اعتبار سد گرین نهاوند از ۴ میلیارد تومان به ۱۷ میلیارد تومان در همدان خبر داد.

کد خبر 374188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.