سیل‌بند دهاقان تقویت شود

رییس شورای اسلامی شهرستان دهاقان گفت: سیل‌بند دهاقان با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و همچنین سیل اخیر نیازمند بهسازی و تقویت است.

عبدالحمید یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به گذشت دو دهه از فعالیت شوراها تجربیات خوبی در این زمینه کسب کرده‌ایم و اگرچه شوراها منشأ اثرات خوبی در شهرستان‌ها بوده‌اند اما همچنان این نهاد نیازمند تقویت و توجه است.

وی با ابراز تأسف از عدم پرداخت حق دو درصدی شوراها در شهرستان‌ها افزود: حتی برخی از شوراهای شهرستان‌های استان مکانی برای برگزاری جلسات ندارند و لازم است تدابیری برای ارائه امکانات بیشتر به آنها انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان دهاقان با بیان اینکه تهیه و تدوین طرح‌های هادی و تفصیلی روستایی زمانبر است، تصریح کرد: متاسفانه موضوع کمیسیون ماده پنج هم علاوه بر طرح‌های مذکور زمانبر است و ادارات مختلفی اعم از جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی مشکلات این طرح‌ها را افزایش می‌دهند.

یزدانی با تاکید بر اینکه این زمانبر بودن طرح‌های هادی و تفصیلی شهرداری‌ها را با سردرگمی مواجه کرده، افزود: امیدواریم ادارات مختلف با کاهش بروکراسی خود به تسهیل بیشتر این طرح‌ها کمک کنند و از این طریق به زمان تدوین آنها سرعت ببخشند.

وی با اشاره به کاهش نیروی انسانی در شهرداری‌های شهرستان‌های استان اصفهان گفت: با توجه به ممنوعیت بکارگیری نیرو، متاسفانه در برخی شهرستان‌ها با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم که بازنشسته شدن عده‌ای از نیروها هم به این امر کمک کرده و نمود آن بیشتر قابل مشاهده است و با این روند کنونی در سال‌های آینده قطعاً دچار مشکلات بیشتری در خصوص عدم داشتن نیروی متخصص می‌شویم.

رییس شورای اسلامی شهرستان دهاقان در خصوص مشکلات بافت فرسوده گفت: طرح بازآفرینی شهری با تأخیر در شهرستانها مطرح شد به نحوی که برخی شهرستان‌ها هنوز از تسهیلات آن استفاده نکرده‌اند.

یزدانی با تاکید بر اینکه سیل‌بند دهاقان با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و همچنین سیل اخیر نیازمند بهسازی و تقویت است، افزود: همچنین ساختمان‌هایی چون مسکن مهر در آن منطقه ایمنی لازم را ندارند، همچنین سفره‌های آب زیرزمینی دهاقان خالی شده و باید مطالعات بیشتری در این خصوص انجام شود.

کد خبر 374185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.