تولید برق تجدیدپذیر کشور از مرز ۳ میلیارد کیلووات ساعت گذشت

بیش از سه میلیارد کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو از تیرماه سال ۸۸ تا انتهای فروردین‌ماه سال جاری تولید شده است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا انتهای فروردین‌ماه سال جاری، سه میلیارد و ۱۱ میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که این میزان تولید برق از محل انرژی های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود دو میلیون و ۷۸ هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۸۵۵ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود و بیش از ۶۶۳ میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

هم‌اکنون ۴۲۴ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به ۷۰۶ مگاوات رسیده است. همچنین تاکنون ۱۰۰ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و ۴۶ نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

اشتغال‌زایی برای ۴۳ هزار نفر در کشور  با استفاده از انرژی‌های نو

براساس این گزارش انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۳ هزار و ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از ۱۲۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که ۴۳ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، ۴۱ درصد از نوع بادی، ۱۳ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.

کد خبر 374172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.