پیشگیری از سرطان ریه با تقویت سیستم ایمنی بدن

محققان دانشگاه بوستون به تازگی شیوه‌ای جدید برای پیشگیری و متوقف کردن سرطان ریه کشف کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان ریه معمولاً به آرامی پیشرفت می‌کند و در اغلب موارد پیش از نمایان شدن علائم، شروع به گسترش می‌کند که در این مرحله، درمان بسیار دشوار است. ریه قبل از پیشرفت سرطان، دستخوش تغییرات زیادی می‌شود؛ درک ماهیت این تغییرات، فرصتی برای شناسایی افراد مستعد سرطان ریه و توقف روند این بیماری را فراهم می‌کند. پیگیری تغییرات بیولوژیکی در بافت ریوی، راهکاری مؤثر برای پیش بینی پیشرفت سرطان ریه محسوب می‌شود. این تغییرات، فعالیت ژن‌ها و سلول‌های‌ سیستم ایمنی بدن را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهند.

محققان دانشگاه بوستون به تازگی آسیب‌هایی را که قبل از وقوع سرطان به بافت‌های هوایی افراد سیگاری وارد می‌شود، مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها برای چندین سال وضعیت سلامت شرکت کنندگان را پیگیری کردند تا متوجه شوند کدامیک از ضایعات ریوی منجر به سرطان ریه می‌شوند.

تمرکز اصلی این تحقیق شناسایی رابطه بین تومورها و سیستم ایمنی بدن بود؛ یکی از ویژگی‌های بارز تومورها این است که راه‌های گریزی برای فرار از سیستم ایمنی ایجاد می‌کنند. بنابراین شاید بتوان راهی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن جهت ریشه کنی این ضایعات پیدا کرد.

تیم پژوهشی دانشگاه بوستون نمونه‌های بافت ضایعات پیش سرطانی افراد معتاد به سیگار و افراد غیر سیگاری را بررسی کردند. در نمونه‌های برداشت شده از افرادی که مستعد ابتلا به سرطان ریه بودند، ژن‌های پرنقش در سیگنال دهی "اینترفرون" خاموش و یا سطح فعالیت‌ آن‌ها بسیار پایین تر بود. اینترفرون نوعی پروتئین‌ است که سلول‌های میزبان را آلوده آزاد می‌کند و موجب تحریک سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن می‌شود.

محققان امیدوار هستند با کمک این یافته‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور، روشی ساده‌تر برای بررسی افراد مستعد به سرطان ریه و درمان آن‌ها کشف کنند. همچنین بررسی‌های جدید منجر به کشف داروهای جدید برای پیشگیری و متوقف کردن سرطان ریه با ارتقاء سیستم ایمنی بدن می‌شود.

کد خبر 374161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.