فوتبال با طعم خشونت و خونریزی

اتفاقات جنجالی بازی پرسپولیس و سپاهان به قدری تلخ بود که باعث شد این بازی تبدیل به محلی برای زد و خورد هواداران هر دو تیم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از خیلی‌ قبل‌تر هم می‌شد حدس زد که بازی دو تیم پرسپولیس و سپاهان در استادیوم آزادی تبدیل به رقابتی حساس و پرحاشیه شود اما کمتر رسانه‌ای پیش‌بینی می‌کرد که میزبانی پرسپولیسی‌ها از هواداران سپاهان رنگ خون به خودش بگیرد.

ده‌ها مصدوم و یک فوتی که به خاطر فشار و استرس این بازی دچار سکته قبلی شد و البته یک نمایش نه چندان باکیفیت از جانب دو تیم مطرح و مدعی فوتبال ایران، میراث بازی پرسپولیس و سپاهان در استادیوم آزادی بود که هنوز هم ترکش‌های آن در حال انتشار است.

تهدید سرگروه هواداران پرسپولیس نسبت به اینکه  هواداران سپاهان به تهران نیایند و کمبود جا برای هواداران تیم حریف، جرقه آتش بازی پرسپولیس و سپاهان بود که متاسفانه با جانمایی نامناسب و کارشناسی نشده جایگاه هواداران دو تیم همراه شد تا پرسپولیسی‌ها با نشستن در بالای سر هواداران سپاهان جنگ سرد را با پرتاب سنگ آغاز کنند و طبیعی است که هواداران سپاهان هم در آن شرایط در مقام دفاع از خودشان بر بیایند و برآیند این اتفاق یک عدد صفر را در مقابل نتیجه بازی و اخلاق هواداری در بازی دو تیم پرسپولیس و سپاهان قرار داد.

فضای فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های ورزشی ایران قبل از این هم آنچنان پاک و عاری از هرگونه خشونت کلامی نبود که بخواهیم امروز فریاد وااسفا سر دهیم، اما اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس و سپاهان رقم خورد و خونی که بر روی سکوهای استادیوم آزادی به عنوان بین‌المللی‌ترین استادیوم ورزشی ایران ریخته شد، به‌هیچ عنوان جای دفاع ندارد و انتظار می‌رود که مسئولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق به شدت با مسببان این موضوع برخورد کنند. قبل از این، در بازی‌هایی که در شهر اهواز برگزار شده بود شاهد پرتاب سنگ از جانب هواداران بودیم، ولی چند فصلی بود که دلمان را به آرامش رفتاری هواداران فوتبال خوش کرده بودیم که همه این تصورات با انجام بازی پرسپولیس و سپاهان رنگ باخت.

میزبانی نامناسب پرسپولیسی‌ها از هواداران مهمان و حساسیت بازی نمایش بزرگ هفته را تبدیل به یک میدان زد و خورد خون‌بار کرد تا یک خاطره تلخ برای لیگ هجدهم به یادگار بماند. صرف نظر از اینکه کدام تیم در این فصل فوتبال ایران به قهرمانی برسد، ششم اردیبهشت یک روز تاریک در لیگ برتر فوتبال ایران به ثبت رساند که می‌شود حدس زد اتفاقات این بازی تا سال‌ها بعد باز هم گریبان ال کلاسیکوی شاهینی‌های فوتبال ایران را بگیرد.

کد خبر 374156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.