صعود به قله‌های هدف شهرهای تاب‌آور با ساختمان‌های ایمن

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با رعایت نکات ایمنی در ساخت ساختمان‌های شهر می‌توان به قله‌های هدف شهرهای تاب‌آور صعود کرد.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش نشانی تاکید زیادی بر رعایت نکات ایمنی ساختمان‌های شهر در هنگام ساخت و ساز دارد، زیرا حفظ جان و مال شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پس از درخواست استعلام ایمنی ساختمان‌ها در مناطق ۱۵ گانه، کارشناسان معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی بازدیدهایی انجام داده و چک لیست‌های عمومی را به مالکان ارائه می‌کنند، افزود: ساختمان‌هایی که در آنها تمام موارد ایمنی به خوبی رعایت شده باشد، مورد تایید کارشناسان این سازمان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: مالکان ساختمان‌ها باید توجه داشته باشند که اگر هزینه‌ای به مهندسان تاسیسات پرداخت می‌کنند باید از آنها بخواهند که بر روی تاسیساتی که در جهت ایمنی نصب می‌شود یا مهندسان ناظر در خصوص جان پناه ساختمان‌ها و دود بندی‌ها و تمام مواردی که به مهندسان ناظر مربوط است، دقت نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، ساختمان‌های مسکونی چهار طبقه روی پیلوت یا پنج سقف از مرحله استعلام آتش نشانی مستثنی هستند، مگر اینکه از نظر گذربندی مشکل داشته باشند، مثل ساختمانی که چهار طبقه روی پیلوت در گذر چهارمتری یا بن‌بستی که امکان ورود خوردوهای اطفاء سازمان آتش نشانی به آن وجود ندارد، باشد.

گلابی گفت: ساختمان‌های اداری و تجاری در هر تعداد سقف و طبقاتی که ساخته شود باید استعلام مربوط به آتش نشانی را دریافت کند.

کد خبر 374138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.