صلح غیر دوستانه سرخ و زرد در الکلاسیکوی بهاری

هفتادمین دیدار سنتی پرسپولیس و سپاهان با تساوی پر حاشیه بدون گل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، امشب از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: ۸۰ هزار نفر

اخطار: سیامک نعمتی (دقیقه ۹۰+۳) از پرسپولیس - علی قربانی (دقیقه ۷۵) و سعید آقایی (دقیقه ۹۰+۳) از سپاهان

اخراج: میگوئل تکسیرا (مربی، دقیقه ۷۱) از سپاهان

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، جلال حسینی، محمد نادری، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن (۸۳- محمد امین اسدی)، سروش رفیعی (۶۲- سیامک نعمتی)، مهدی ترابی و علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

سپاهان: پیام نیازمند، حسن جعفری، سیاوش یزدانی، عزت الله پورقاز، سعید آقایی، مهدی کیانی، مهرداد محمدی، ولادیمیر کومان (۶۶- علی قربانی)، محمد کریمی (۷۹- حامد بحیرایی)، سجاد شهباززاده (۹۰- جلال علیمحمدی) و کی‌روس استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

سپاهان که برای جبران اختلاف ۵ امتیازی خود با پرسپولیس نیاز به پیروزی در این دیدار سخت داشت نمی توانست در خانه پرسپولیس بازی تدافعی ارائه دهد و با میل رسیدن به گل برتری بازی را آغاز کرد. در سوی دیگر پرسپولیس هم در خانه عقب نمی نشست و بازی هجومی دو تیم در نیمه نخست باعث شد موقعیت های زیادی روی دروازه ها شکل بگیرد. پرسپولیس بیشتر روی حرکات ترابی و رفیعی در سمت چپ خود برنامه داشت تا به دروزاه سپاهان در سوی دیگر سپاهان به غیر از ضربات ایستگاهی و اوت های بلند از سمت مهرداد محمدی که در وینگر راست سپاهان به کار گرفته شده بود ارسال هایی داشت که البته مثمرثمر نبود.

نیمه دوم اما پرسپولیس کمی از لحاظ بدنی افت کرد و دامنه حملاتش کمتر شد. شاگردان ایوانکوویچ که به تساوی هم راضی بودند در نیمه دوم بیشتر بازی را کنترل کردند و حملات سپاهان نیز راهی به گل پیدا نکرد تا دیداری که در نیمه دوم بسیار پر حاشیه دنبال شده بود با تساوی بدون گل به پایان رسید.

این تساوی شاید بهترین خبر برای استقلال بود زیرا شاگردان شفر می توانند با پیروزی در دیدار فردا برابر پدیده هم از سپاهان اختلاف بگیرند و هم اختلافشان با پرسپولیس صدرنشین به ۳ امتیاز برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- ضربه ایستگاهی مهرداد محمدی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۷- مهدی ترابی از فضای پشت سر حسن جعفری فرار خطرناکی ترتیب داد اما ارسال کوتاه او از درون محوطه جریمه با برخورد به پای پورقاز راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۰- ضربه آزاد سپاهان توسط کریمی روی دروازه ارسال شد اما توپ توسط مدافعان پرسپولیس دور شد و در ضد حمله هم پرسپولیس نتوانست موقعیتی ایجاد کند.

دقیقه ۱۲- ارسال پرسپولیسی ها از روی ضربه آزاد توسط یزدانی دور شد.

دقیقه ۱۵- کرنر رفیعی با ضربه سر نادری همراه شد اما آقایی درون محوطه جریمه توپ را سراسیمه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۷- ارسال شیری از سمت راست در موقعیتی خطرناک از همه بازیکنان رد شد.

دقیقه ۲۰- ضربه آزاد سپاهان و ارسال بلند کریمی به تیر دور با ضربه سر خطرناک یزدانی همراه شد اما توپ با اختلافی ناچیز از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴- توپ در فاصله ای ۳۰ متری با شوت احمد نوراللهی همراه شد اما از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱- کرنر سپاهان را محمد کریمی نواخت و در تیر دور با ضربه سر یزدانی همراه شد اما در نهایت توپ در پشت محوطه جریمه به کومان رسید و شوت محکم او با برخورد به مدافع پرسپولیس راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۴- در یک ضد حمله توپ در آشفتگی مدافعان سپاهان به علیپور رسید اما ضربه او از پشت محوطه جریمه سپاهان کم جان بود و راهی اوت شد.

دقیقه ۳۹- ضربه ایستگاهی سروش رفیعی با واکنش پیام نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۹- کرنری که رفیعی روی دروازه فرستاد با ضربه زیبای علیپور همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰- ارسال سپاهان از سمت راست در محوطه جریمه در موقعیتی خوب به شهباززاده رسید اما ضربه او درست نواخته نشد تا موقعیت از دست برود.

دقیقه ۴۵- توپ در پشت محوطه جریمه سپاهان با ضربه مهلک بشار رسن همراه شد اما توپ با اختلافی اندک به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲- در حمله خطرناک سپاهان توپ در محوطه جریمه پرسپولیس با ضربه قوس دار محمدی همراه شد اما از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵- اشتباه رفیعی موقعیت شوتزنی را برای محمدی فراهم کرد اما ضربه او از پشت محوطه جریمه به اوت رفت.

دقیقه ۵۸- ارسال سروش رفیعی از سمت چپ با گذر از دو مهاجم پرسپولیس به اوت رفت.

دقیقه ۶۱- پرتاب اوت بلند پورقاز در شلوغی محوطه جریمه موقعیت عالی نصیب سپاهانی ها کرد اما قبل از آنها مدافعان پرسپولیس با دستپاچگی توپ را راهی کرنر کردند.

دقیقه ۶۵- ارسال کرنر توسط نعمتی در محوطه جریمه سپاهان با ضربه سر حسینی همراه شد اما نیازمند توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۷- حمله خطرناک سپاهانی ها با ارسالی از سمت چپ همراه بود که توپ به بازیکنان سپاهان نرسید و موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۸۸- ضربه ایستگاهی سعید آقایی که محکم به سمت دروازه نواخته شد با برخورد به دیوار دفاعی پرسپولیس راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

درگیری تماشاگران دو تیم قبل از آغاز بازی بسیار شدید بود تا جایی که چندین بار آمبولانس برای مداوای هواداران مجروح که با سنگ مضروب شده بودند به سمت تماشاگران سپاهان رفت.

بهترین بازیکن:

در پرسپولیس جلال حسینی و در سپاهان سیاوش یزدانی بهترین های میدان بودند.

کد خبر 374123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.