پرواز ذوب آهن با دست‌های رشید/ امضای منصوریان پای ناکامی تراکتور

تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ با شایستگی موفق به شکست تراکتورسازی تبریز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، ذوب آهن اصفهان با شکست تراکتورسازی تبریز کار را برای این تیم تمام کرد.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر:  ۲۵۰۰ نفر

گل‌ها: وحید محمدزاده دقیقه۱۶ پنالتی، مهران درخشان مهر دقیقه۹۵ برای ذوب آهن

اخطار: رضا حبیب زاده از ذوب آهن، مسعود شجاعی از تراکتورسازی

اخراج:

ترکیب تیم ذوب آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، علیرضا چراغعلی(۷۲-سید محمدرضا حسینی)، ماریون سیلوا(۷۶-کریستین اوساگونا)، امیرارسلان مطهری و رضا حبیب‌زاده(۸۳-مهران درخشان مهر)

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب تیم تراکتورسازی: محمدرضا اخباری، ایمان سلیمی، محمد طیبی،   دانیال اسماعیلی‌فر، احسان حاج‌صفی، مهدی مهدی‌پور، علیرضا نقی‌زاده(۸۹-قائم اسلامی خواه)، مسعود شجاعی(۷۹-سید احمد موسوی)، یوکیا سوگیتا، اشکان دژاگه و آنتونی استوکس(۶۵-ساسان انصاری)

سرمربی: جرج لیکنز

داور: حسین زرگر

کمک‌ها: فرزاد بهرامی، احمد سلطانی

شرح بازی:

ذوب اهن و تراکتورسازی در حالی به میدان رفتند که تبریزی ها بعد از شکست در دو بازی قبلی خودشان به قصد گرفتن ۳ امتیاز بازی را خیلی تهاجمی اغاز کردند و فشار زیاد شاگردان لیکنز در ده دقیقه ابتدایی باعث شد چند موقعیت خطرناک برای تبریزی ها ایجاد شود که عملکرد خوب رشید مظاهری و مدافعان ذوب آهن اجازه گلزنی را به تراکتورسازی نداد. بعد از ده دقیقه ذوب آهن کم کم به جریان بازی مسلط شد و با پنالتی دقیقه ۱۶ وحید محمدزاده ضربه اول را به تراکتورسازی وارد کرد. بعد از گل ذوب آهن تبریزی ها به قصد جبران جلو کشیدند و ذوب آهن با نگاه به هنر قاسم حدادی فر  وسرعت ماریون سیلوا چشم به استفاده از ضد حملات داشت ولی بازی در ۲۰ دقیقه پایانی متعادل دنبال شد و هر دو تیم این فرصت را داشتند که به گل برسند ولی در نهایت این ذوب آهن بود که با همان تک گل برنده به رختکن رفت.

با شروع نیمه دوم پیش بینی می شد که تراکتورسازی برای جبران گل خورده با شرایطی هجومی وارد زمین شود اما بازی خوب و هوشمندانه ذوب آهنی ها در کنترل بازیکنان کلیدی تراکتورسازی باعث شد آنها چشم به استفاده از ضربات ایستگاهی و کرنر ها داشته باشند که خط دفاعی ذوب آهن با نمایشی خوب اجازه این کار را به حریف تبریزی نداد. در دقایق پایانی حتی ضربه پنالتی مشکوک هم نتوانست به داد تراکتورسازی برسد و ذوب آهن با نمایشی قدرتمندانه بر روی یک ضد حمله به گل دوم هم رسید تا برد ذوب آهن ارزشی دو برابر پیدا کند.

شرح گل‌:

گل ذوب آهن دقیقه۱۶-خطای احسان حاج صفی بر روی ارسلان مطهری یک ضربه پنالتی نصیب ذوب آهن کرد تا وحید محمدزاده با ضربه پای چپ دقیق توپ را به گوشه دروازه محمدرضا اخباری بفرستد.

گل دوم ذوب آهن دقیقه ۹۵-بر روی یک ضد حمله مهران درخشان مهر با ضربه ای دقیق و فنی توپ را از بالای سر اخباری تبدیل به گل دوم تیمش کرد.

دقایق حساس:

دقیقه۲-خروج شجاعانه رشید مظاهری راه را بر روی مهاجم تراکتورسازی بست.

دقیقه۹-شوت آرام استوکس در داخل محوطه جریمه در اختیار رشید مظاهری قرار گرفت.

دقیقه۱۰-سانتر استوکس از چپ روی پای اشکان دژاگه ننشست و خروج به موقع رشید مظاهری هم اجازه گلزنی به بازیکن تراکتورسازی نداد.

دقیقه۱۰-شوت پای چپ دانیال اسماعیلیفر از گوشه پایینی دروازه توسط رشید مظاهری به کرنر فرستاده شد.

دقیقه۱۲-شوت پای چپ احسان حاج صفی را رشید مظاهری درازکش برگشت داد.

دقیقه۲۲-کرنر حدادی فر از چپ با ضربه سر نژاد مهدی در اختیار اخباری قرار گرفت.

دقیقه۲۹-ارسال مسعود شجاعی با تکل مدافع ذوب آهن راهی کرنر شد.

دقیقه۳۵-شوت حاج صفی را رشید مظاهری جمع کرد.

دقیقه۵۴-سانتر حاج صفی و ضربه استوکس راهی به دروازه ذوب آهن پیدا نکرد.

دقیقه۶۴-ضربه ایستگاهی احسان حاج صفی چسبیده به خط محوطه جریمه ذوب آهن در دو مرحله توسط رشید مظاهری کنترل شد.

دقیقه۷۵-شوت دانیال اسماعیلی فر از پشت محوطه جریمه به بالای دروازه رشید مظاهری رفت.

دقیقه۸۶-برخورد مشکوک فخرالدینی و انصاری یک ضربه پنالتی نصیب تراکتورسازی کرد که رشید مظاهری به زیبای پنالتی اشکان دژاگه را به کرنر رفت.

اتفاق ویژه:

سومین شکست متوالی تراکتورسازی در این چند هفته گذشته کار را برای نماینده فوتبال تبریز تمام کرد.

بهترین بازیکن

خط دفاعی ذوب آهن در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشت اما رشید مظاهری با چند واکنش خوب و مهار ضربه پنالتی مرد اول این بازی بود.

کد خبر 374117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.