خرید نفت چین از ایران در ماه مارس به ۵۴۱ هزار بشکه افزایش یافت

اداره گمرک چین اعلام کرد: خرید نفت این کشور از ایران در ماه مارس با افزایش ۳۱ هزار و ۴۰۰ بشکه ای به نسبت ماه فوریه، به بیش از ۵۴۱ هزار بشکه رسیده است.

به گزارش ایمنا، آمارهای گمرک چین نشان داد، واردات نفت این کشور از ایران در ماه مارس (ماه گذشته میلادی) نسبت مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش یافته است.

اما چین در ماه مارس از ایران روزانه ۵۴۱ هزار و ۱۰۰ بشکه (۲.۳ میلیون تن) نفت خریده است که بیشتر از ماه فوریه (ماه پیش از آن) بوده است. پکن در ماه فوریه ۵۰۹ هزار و ۷۰۰ بشکه نفت در روز از ایران خریده بود.

خرید نفت چین از ایران در آستانه تصمیم این هفته آمریکا برای عدم تمدید معافیت‌های نفتی مشتریان نفت ایران افزایش یافته است.

آمریکا روز دوشنبه از مشتریان نفتی ایران خواست تا خرید نفت از ایران را متوقف کنند و اعلام کرد، دیگر معافیت‌های نفتی از تحریم‌های ایران را تمدید نخواهد کرد.

چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است و در مجموع سال گذشته به طور متوسط ۵۸۵ هزار و ۴۰۰ بشکه نفت در روز از ایران نفت خریده است که شامل سهم تولید این کشور از میادین نفتی ایران که پکن در آنها سرمایه گذاری کرده است، می شود. آمار گمرک چین شامل هم نفت خام و هم میعانات گازی می‌شود.

بر اساس آمار گمرک چین، پکن در ماه مارس ۷.۳۲۵ میلیون تن یا روزانه ۱.۷۲ میلیون بشکه نفت از عربستان خریده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد بیشتر است.

در عین حال، وزیر انرژی عربستان به رویترز گفته است که چین پس از اعلام آمریکا مبنی عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، هنوز درخواست نفت بیشتر نکرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر 374111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.