کار و تلاش ضامن عزت و آسایش در حوزه فردی و اجتماعی است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: جامعه ای که بخواهد تمدن ساز باشد و در عرصه بین المللی سربلند باشد باید کار و تلاش در آن رونق داشته و از تنبلی بپرهیزد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مساجد، مراکز مقدس دین در جامعه هستند و باید حضور مردم و جوانان در مناسبت‌ها و نمازهای یومیه در این مکان‌های مذهبی بیش از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه روحانیون و هیئت امنای مساجد نقش کلیدی در جذب جوانان در مساجد دارند، گفت: صدا و سیما در این زمینه وظایف مهمی برعهده دارد، اما آن توجه لازم را نمی‌کند.

امام جمعه گلپایگان با تأکید بر نظافت مساجد، افزود: خادم مسجد باید مطیع دستورات امام جماعت و هیئت امنا باشد و نباید با بدخلقی باعث رنجش جوانان شوند، مدیریت مساجد باید با محوریت روحانی باشد تا مساجد از حالت رکود خارج شود.

کرامتی با اشاره به هفته کار و کارگر با تأکید بر اهمیت فرهنگ کار و تلاش در کشور، گفت: کار و تلاش ضامن عزت و آسایش در حوزه فردی و اجتماعی است و سلامت جسمی و روحی به همراه دارد.

وی افزود: جامعه‌ای که بخواهد تمدن ساز و در عرصه بین المللی  سربلند باشد باید به کار و تلاش توجه کند، از تنبلی بپرهیزد و روحیه کار و تلاش در افراد آن تقویت شود.

امام جمعه گلپایگان گفت: دشمنان از موضوع اقتصاد به عنوان یک حربه بر علیه کشور ما  استفاده می‌کنند، البته نباید کشور ما مانند سعودی‌ها متکی به نفت باشد که مورد سرزنش آمریکایی‌ها در لحن کلام و گفتار قرار گیرند.

کرامتی افزود: سرزنش شدن سعودی‌ها توسط آمریکایی‌ها به دلیل دوری جستن از فرهنگ و آموزه های قرآنی و فرهنگ کار و تلاش است.

وی گفت: کشور ما از منابع نفتی بی نهایت برخوردار است و باید به نحو صحیح استفاده شود تا به پیشرفت اقتصادی دست یابیم. ره‌آورد رونق تولید، پویایی اقتصاد کشور و قطع امید از بیگانگان است تا در نتیجه آن از بحران تحریم  اقتصادی عبور کنیم.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به انتصاب سردار حسین سلامی به عنوان فرماندهی کل سپاه پاسداران، تصریح کرد: عربستان به بهانه مبارزه با تروریست ۳۷ نفر از شیعیان را اعدام کرده است، اما آمریکا به دلیل منافع مالی مثل نفت، حاضر به محکومیت این موضوع نیست.

کد خبر 374105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.