مانند گذشتگانمان دشمنان را تحریم کنیم/ اقلام داخلی را براساس نقشه دشمنان گران نکنیم

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نقشه شوم دشمنان در خصوص تحریم ملت بزرگ ایران گفت: نباید اسیر این نوع تحریم ها شد و باید مانند علمای بزرگ گذشته ما هم دشمنان را تحریم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت السلام و المسلمین شیخ محمد تقی رهبر در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد:  پیرامون مسائل تقوا الهی در قرآن کریم حدود ۲۰۰ آیه وجود دارد همانطوری که خداوند در آیات پایانی سوره ی آل عمران می فرماید : ای کسانی که ایمان آوردید تقوا داشته باشید، در مقابل مشکالات صبر پیشه کنید و در مقابل دشمنان صابر باشید و از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی مراقبت کنید، تقوای خداوند را پیشه کنید، باشد که رستگار شوید. تقوا باید در مدیریت و سیاست مداری نیز باشد.

رهبر ادامه داد: اولین توصیه ای که حضرت علی در نامه ای به مالک اشتر نوشت: مالک  تو را به تقوای الهی  و مقدم قرار دادن اطاعت خدا بر همه چیز و پیروی از قرآن کریم و سنت ها توصیه می کنم که سعادتمند نمی‌شود کسی که  به غیر از این موارد عمل کند و خوشبخت نمی‌شود کسی مگر اینکه این موارد را انجام دهد. 

وی افزود: بارها به مسئولین و اشخاص توصیه شده به این دست نامه های امیرالمومنین توجه کنند، آقایان باید علما و دانشمندان علم التماس کنند که درس مدیریت امیرالمونین را برایشان قرار دهند بعد هنگام برگزاری این درس ها برخی طفره می روند که قابل تعامل است و امیدواریم این موارد برطرف شود.

امام جمعه موقت اصفهان پیرامون روز کارگر افزود: کارگر در اسلام ارزش و جایگاه بالایی دارد همانطوری که پیامبر (ص) به کارگران احترام می گذاشتند و می فرمودند اگرکسی که در حق کارگر ظلم‌ کند لعنت خدا بر او باد و معتقد بودند حق و حقوق کارگران  قبل از خشک شدن عرق کار باید پرداخت شود.

وی تأکید کرد: بنابراین پرداخت حق و حقوق کارگر در این روزگار گران و مصیبت بار، واجب است. کارگران شریف هستند و خدمات ارزشمندی در هر کجا به جای می گذارند که امیدوارم خداوند به خادمان کارگران نیز قوت دهد.

حجت الاسلام رهبر در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد :رییس جمهور امریکا هر اقدامی که علیه ایران انجام داده بر ضد آمریکا و کشور های متحدش بوده  و به سود ایران است، مانند خروج از برجام بد فرجام که باعث هوشیاری ملت ایران شد، که سرانجام بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که آمریکا قابل اعتماد نیست، در صورتی که مقام معظم رهبری سال‌های پیش گوشزد کردند، اما برخی الان متوجه شدند امریکا ام الفساد است. سالهاست دارد در دنیا ظلم می‌کند و الان منفور ترین رییس جمهور کره زمین، ترامپ است زیرا در کشور خود هم در بین مردم محبوب نیست.

وی ادامه داد: اقدام دیگر ترامپ یا عقبه سیاسی او این است که سپاه را تروریست اعلام می‌کند، در صورتی که تمام جنایت ها وگروه های ترویست دست نشانده امریکا هستند، اما درود بر تمام اقشار جامعه ایران اعم از دولت، مجلس و دانشجویان که همه خود را پاسدار انقلاب اسلامی معرفی کردند.

خطیب نماز جمعه اصفهان افزود: ملت و کشور ایران بزرگ وقدرتمند است و پشتوانه ی الهی دارد نباید گول حرف های غربی ها را خورد و عده ای با سوء استفاده اقلام داخلی را بر اساس تحریم ها گران کنند در صورتی که باید بر این گرانی ها نظارت شود و مدیریت شود.باید ما دشمنان را نیز تحریم کنیم سال ها پیش علمای بزرگ تفاهم نامه ای امضا کردند اگر کفن میت از خارج وارد شود بر میت نماز نمی خوانیم باید ماهم دشمنان را تحریم کنیم.

رهبر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به بارندگی های اخیر در مناطق مختلف کشور گفت: خدارا شکر مشکلات خشک سالی کشور در مدت اخیر رفع شده هرچند مشکلاتی به وجود آمد که در اثر سوء مدیریت ها بود و برای رفع آن باید همه با هم بسیج شوند.

وی ادامه داد: اما سد زاینده رود اصفهان باید مدیریت شود و همچنین دعوا های قومی باید خاتمه یابد زیرا تعصبات کور کورانه و جاهلانه بعضی از استان‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده، باید همه باهم در حوزه آب های مشترک به یاری هم بشتابیم.

کد خبر 374099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.