ساختمان‌های سانفرانسیسکو به برق تجدیدپذیر مجهز می‌شود

شبکه برق تجدیدپذیر در سانفرانسیسکو، گامی مهمی در روند پایدارتر کردن هرچه بیشتر انرژی این شهر به شمار می رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری سانفرانسیسکو به تازگی طرحی ارائه کرده است که بر اساس آن تمام ساختمان­‌های خصوصی، تجاری و صنعتی که مساحت آن‌ها بیش از پنجاه هزار فوت مربع و یا بیشتر است، به برق تجدیدپذیر مجهز می‌شوند. جالب است بدانید که نیمی از گازهای گلخانه‌ای که در سان فرانسیسکو منتشر می‌­شود از ساختمان­‌ها نشأت می­‌گیرد و نیمی از این مکان‌ها تجاری یا صنعتی هستند.

به گفته مسئولان شهری سانفرانسیسکو، این برای اولین بار است که در کشور آمریکا وجود برق پاک در شهر، امری ضروری محسوب می‌­شود. دولت سانفرانسیسکو پیش از این، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را حدود ۳۶ درصد کاهش داده بود اما طرح جدید میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ساختمان‌های تجاری را تا حدود ۲۱ درصد کاهش خواهد داد و تا سال ۲۰۳۰ تولید برق تجدیدپذیر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

جالب است بدانید که ۴۶ درصد گازهای گلخانه ­ای شهر سانفرانسیسکو از طریق حمل و نقل و ۴۴ درصد آن توسط ساختمان‌ها منتشر می­‌شود. مسئولان این شهر در نظر دارند که با پیاده سازی شبکه برقی پاک (Clean electric grid)، فرآیند الکتریکی کردن وسایل نقلیه را در شهر سرعت ­بخشند و وسایل حمل و نقل عمومی را از سوخت فسیلی بی‌نیاز کنند. به گفته شهردار سانفرانسیکو، الکتریکی کردن تمام ساختمان‌های شهر، محل اقامت شهروندان و سیستم های حمل و نقل عمومی، آینده ای بدون انتشار گازهای گلخانه ای را برای این شهر فراهم می‌کند.

کد خبر 374098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.