اختصاص تسهیلات رونق تولید به کشاورزان و دامداران

نطنز - وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای پایداری تولید و توسعه بخش کشاورزی با حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت به تولیدکنندگان و بهره‌برداران تسهیلات مناسبی اختصاص می‌یابد.  

محمود حجتی در حاشیه سفر به بادرود در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، با اشاره به تسهیلات دولتی برای رونق واحدهای تولیدی در سال ۹۸، اظهار کرد: با حمایت مجلس و تلاش دولتمردان، علاوه بر اختصاص وام اشتغال روستاییان، تسهیلات تبصره ۱۸ نیز واگذار می‌شود البته به این تسهیلات یارانه‌ بازپرداخت سود بانک‌ها نیز تعلق می‌گیرد؛ در حال حاضر نیز این منابع در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات یادشده به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف از جمله توسعه گلخانه‌ها، کاشت گیاهان دارویی و پرورش طیور و آبزیان اختصاص پیدا می‌کند، یادآور شد: توزیع منابع مالی دولتی بین تولیدکنندگان و بهره‌برداران سبب پایداری واحدهای تولیدی و توسعه این بخش در دو حوزه کشاورزی و دامداری می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت‌های اقلیمی به وی‍ژه در منطقه بادرود، اقدام کشاورزان منطقه برای اجرای طرح‌هایی با هدف افزایش بهره‌وری آب و توسعه طرح‌های نوین آبیاری، توسعه سیستم‌های گلخانه‌ای و نصب کنتورهای هوشمند، جالب توجه و ستودنی است.

حجتی با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه اجرای طرح‌های کشاورزی بادرود، تأکید کرد: وزارت نیرو باید اقدامات اساسی برای رفع مشکلات موجود در زمینه توسعه طرح‌های نوین آبیاری در این منطقه را انجام دهد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات ایجاد شده در رابطه با تغییر کاربری اراضی زراعی در منطقه بادرود، تصریح کرد: دولت طرح‌هایی برای رفع اینگونه مشکلات و نیز حمایت از پروژه‌های لایروبی قنوات و جبران خسارات وارده به محصولات کشاورزی پیش‌بینی کرده است که با پیگیری‌ وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود.

کد خبر 374079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.