اصلاح راه‌های روستایی، زمینه‌ساز توسعه اقتصاد روستاییان

شهرضا - نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین گام برای توسعه اقتصاد روستاها، اصلاح و بهسازی مسیرهای مواصلاتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز _پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۹۸_ در آیین کلنگ‌زنی جاده روستایی "قصرچم" به "دولت‌آباد"، اظهار کرد: باید زمینه تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها فراهم شود، زیرا تخلیه روستاها از سکنه، آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای این مناطق به همراه دارد و باعث تشدید مشکلات شهرها می‌شود.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه روستاها فراهم و طرح‌های عمرانی بیشتری در این مناطق اجرا شود، خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله برای حفظ روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، رونق اقتصاد این مناطق است، زمانی مسئولان می‌توانند ادعا کنند در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داده‌اند که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد روستاها را که بخش مهمی از نیازهای ساکنان این مناطق است، ایجاد کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از راه‌هایی که همه کارشناسان برای رونق اقتصاد روستاها به آن اشاره می‌کنند، اصلاح، بهسازی و ایجاد راه‌های روستایی است، زیرا این اقدام زمینه تبادل کالا و خدمات، رونق گردشگری و تسهیل در انتقال نیازهای روستاییان را فراهم می‌کند.

محمودی با اشاره به بخشی از اقدامات عمرانی انجام شده در حوزه راه سازی روستایی در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، اظهار کرد: در سال گذشته عملیات اجرایی مسیر روستایی "هونجان" به "گرموک" آغاز شد، بهره‌برداری از این پروژه عمرانی، یکی از مناطق گردشگری شهرستان را از بن‌بست خارج و زمینه افزایش حضور گردشگران و تسهیل تردد بین این منطقه با مناطق بالادست را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی جاده دولت‌آباد به قصرچم، تصریح کرد: بروکراسی اداری اندکی باعث تأخیر در اجرای این پروژه شد، اما با اجرای این پروژه بخش مهمی از نیازهای این دو منطقه برطرف می‌شود؛ پس از اتمام این پروژه، اقدامات لازم برای احداث زیرگذر ورودی به روستای قصرچم نیز آغاز می‌شود.

 نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح‌های راه سازی دیگری نیز در مسیرهای روستایی "کهرویه" به "یحیی‌آباد" و "امامزاده علی‌اکبر" در شهرضا آغاز شده است، در صورت اتمام آزادسازی مسیر "علی‌آباد" به "جمبزه" در دهاقان، عملیات اجرایی این طرح نیز تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

۱۵۰۰ کارگر ساختمانی شهرضا بیمه شدند

محمودی با اشاره به تأسیس خانه کارگر در شهرضا، خاطرنشان کرد: این اقدامات باهدف هویت‌بخشی به کارگران انجام شده است و در حال حاضر حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران شهرستان در آن عضو هستند.

وی از تصویب و ابلاغ بیمه تکمیلی اعضای خانه کارگر این شهرستان خبر داد و افزود: سهمیه بیمه هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی شهرستان اخذ شد، این در حالی است که بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵، هیچ سهمیه‌ای در این زمینه به شهرضا اختصاص داده نشده بود.

کد خبر 374058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.