۱۷ هزار چاه غیرمجاز در مسیر زاینده رود وجود دارد

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به وجود ۴۳ هزار حلقه چاه در مسیر زاینده رود گفت: ۱۷ هزار حلقه چاه از این تعداد غیر مجاز است و متاسفانه وزارت نیرو از حق آبه محیط زیست و کشاورزان سوء استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پور محمد شریعتی‌نیا ظهر امروز (پنجشنبه) در اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه به شوراهای فرادستی نگاهی ابزاری وجود دارد، اظهار کرد: تنها مورد این شورا قانونی بودن آن است که منجر به تشکیل آن شده است.

وی با بیان اینکه از زمان تصویب قانون شوراها تا اجرای این قانون ۲۰ سال به طول انجامید، افزود: متاسفانه روز به روز از اختیارات شوراها کاشته می‌شود، به ویژه شوراهای فرادستی که تنها شکل ظاهری شورا را دارند.  

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در همه عرصه‌ها در کشور پیشقدم بوده است، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای برای مطالعه دقیق در خصوص تاثیرگذاری شوراهای فرادستی و چگونگی راه‌ای رسیدن به هدف در آن‌ها مطالعه شود.

وی در خصوص بودجه شوراها گفت: شوراهای شهرستان بودجه بسیار اندکی دارند، هر چند در شورای شهرستان اصفهان با همکاری رییس شورای شهر ۵۰ درصد از حق الجلسه‌های اعضا پرداخت شد، اما هنوز ۵۰ درصد دیگر این حق الجلسه‌ها را بدهکاریم.

۷۰ درصد از حجم سد زاینده‌رود خالی است

شریعتی‌نیا در خصوص بارش‌های اخیر اظهار کرد: با وجود افزایش بارش‌ها هنوز ۷۰ درصد سد زاینده‌رود خالی است که این بارش‌ها تنها ۲۵ درصد حجم آب سد را تامین کرد، امام به گفته کارشناسان این حجم بارش می‌توانست منجر به سرریز شدن سد زاینده رود باشد.

وی با انتقاد از وجود چاه‌های مجاز و غیر مجاز در حریم زاینده رود، گفت: چاه‌های مجاز و غیر مجوز به تعداد بسیار زیاد ایجاد شده و صدور مجوزهای مذکور برای آنها بلایی است که وزارت نیرو بر مردم این حوزه روا داشته است.

رییس شورای اسلامی تصریح کرد: ملاحظات سیاسی عده‌ای را دچار خشکسالی و عده‌ای را دچار سیل کرده‌ است.

وی با اشاره به وجود ۴۳ هزار حلقه چاه در مسیر زاینده رود گفت: ۱۷ هزار حلقه چاه از این تعداد غیر مجاز است و متاسفانه وزارت نیرو از حق آبه محیط زیست و کشاورزان سوء استفاده می‌کند.

شریعتی نیا با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب با ماموریت بررسی و ارایه راه‌حل در خصوص چاه‌های غیر مجاز مسیر زاینده رود گفت: هیئت دولت باید بدون هر گونه ملاحظه‌ای به موضوعات مطرح شده در این کمیته رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها و شهرها قطع شده است، ادامه داد: بودجه سال جاری شهرداری اصفهان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان برای خط دو مترو است.

لزوم ایجاد وحدت رویه در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰

رییس شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص ایجاد وحدت رویه در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ گفت: متاسفانه دیده شده است که در یک شهر دو کمیسیون برای امور یکسان آراء مختلف صادر کرده است که این رفتار ایجاد وحدت رویه در این زمینه را یادآور شود.

کد خبر 374047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.