شهرداری‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نبود درآمد پایدار شهرداری‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است، گفت: شهرداری‌ها نباید چشم به درآمدهای دولتی داشته باشند و باید به بهره وری و خلاقیت و تعریف منابع جدید بتوانند شهرها را اداره کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی ظهر امروز (پنجشنبه) در اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید از مردم استان در خصوص کمک به سیل زدگان خوزستان و لرستان و همچنین حمایت از سپاه در رفتار نابخردانه رییس جمهور آمریکا تشکر کرد، اظهار کرد: افزایش نرخ تورم هزینه مدیریت شهرها را افزایش داده و تحریم‌های ظالمانه و مشکلات فروش نفت و همچنین خسارات ناشی از سیل دولت را در شرایط سختی قرار داده است.

وی با  بیان اینکه نبود درآمد پایدار شهرداری‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است، افزود: شهرداری‌ها نباید در سال جدید چشم به درآمدهای دولتی داشته باشند و باید به بهره وری و خلاقیت و تعریف منابع جدید بتوانند شهرها را اداره کنند و بدون پرداختن به هر گونه مسایل حاشیه‌ای برای سرمایه‌گذاران تسهیل‌گری داشته باشند.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه دولتمردان هم باید زمینه اعتماد مردم به دولت را تقویت کنند، تصریح کرد: مبارزه با فساد، رانت‌خواری و قطع کسانی که از منابع ملی بهره برداری شخصی می‌کنند می‌تواند زمینه ساز اعتماد مردم باشد، همچنین راه برون رفت هر کشوری از مشکلات به دست آوردن اعتماد مردم است که لازمه آن صداقت، شفافیت و مسئولیت پذیری مسئولان است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای عبور از فشارها دولت خود را کوچک و سبک کند، ادامه داد: باید تلاش کنیم مسایل را به مردم واگذار کنیم و با توجه به شاخص‌های کلان اقتصاد در موضوع رونق تولید نباید در پیچ و خم بروکراسی‌های بیشمار قرار بگیریم.

کیانی با بیان اینکه در شرایط کنونی توجه به تولید داخلی ضروری است، افزود: دولت باید با توسعه مشارکت‌های اجتماعی انجام امور را به مردم واگذار کند تا زمینه رشد تولید و پویایی اقتصاد را فراهم کرده، همچنین مقاومت در برابر شرایط سخت با این کار بیشتر می‌شود.

وی با تقدیر از مجموعه مدیریت بحران استان اظهار کرد: آب در زاینده رود جاری و تاحدودی در حوزه آب شرب نگرانی‌ها کمتر شد، اما باید  به شدت منابع آبی استان را مدیریت کرد تا در تر سالی یا خشکسالی دچار مشکل نشویم چرا که مدیریت آب یک امر کاملا علمی و تخصصی است.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه حساسیت‌های در حوزه آب بالا است، ادامه داد: اظهار نظرات احساسی و بدون کارشناسی مسایل حوزه آب را پیچیده‌تر می‌کند و ممکن است این امر تبعات  اجتماعی جبران ناپذیری داشته باشد که از دولتمردان درخواست پیگیری بهتر و بیشتر موضوع آب در استان را داریم.

وی در خصوص رسیدگی به وضعیت شوراهای شهرستان‌های استان گفت: از سال ۹۰ هیچ بودجه‌ای برای شورای شهرستان‌ها اختصاص نیافته است و این عدم تخصیص بودجه هیچ توجیهی ندارد.

کیانی ادامه داد: در سال ۹۴ دو درصد از بودجه شوراهای شهرداری‌ها به شوراهای فرادست اختصاص یافت که این مصوبه به تایید مجلس هم رسید و ایراد قانونی نداشت.

وی با اشاره به اینکه شوراهای شهر موظف به اختصاص دو درصد از بودجه خود به شوراهای فرادشت هستند، افزود: فرمانداری‌ها برای تعیین مکان مناسبی برای شوراهای فرادستی برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 374045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.