مردمانی که آرزو و هدف دارند فقر نمی شناسند

مردمانی که آرزو و هدف دارند فقر نمی شناسند، زیرا شخص به اندازه هدف‌هایش ثروتمند است. جوانی دورانی از زندگی است که حتی اگر شخص هیچ چیز هم نداشته باشد اما هدف داشته باشد نیازی به رشک و غبطه خوردن ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "سنگ‌فرش هر خیابان از طلاست" عنوان کتابی از «کیم ووچونگ»، یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های جهان است و به راز موفقیت موسس شرکت "دوو" از زبان خودش می پردازد. این کتاب در واقع به خواننده درس زندگی می‌دهد تا شخص در زندگی خود موفق باشد زیرا موفقیت در زندگی، موفقیت در کار را نیز به دنبال دارد و کار نیز بخشی از زندگی است. این کتاب در سه فصل و هر فصل نیز از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

کیم وو چونگ در فصل اول کتاب، سنگفرش هر خیابان از طلاست، از فقر دوران جوانی و حال و هوای آن روزهای مردمان کره جنوبی می نویسد و می گوید: در آن زمان درآمد سرانه مردم  کره حدود ۵۰ دلار در سال بود، در حالی که اکنون به مرز پنج هزار دلار می رسد. در آن زمان مجبور بودم حدود دو ساعت و تقریبا دو کیلومتر راه را از منزل تا دانشگاه طی کنم و پشیزی نیز در جیب خود نداشتم.

وی از اهمیت دوران جوانی در نظر خود می‌نویسد و می‌گوید: نیروی جوانی برایم بسیار پر اهمیت بود و قلبم را پر از آرزو می کرد و هیچ چیز را سد راه خود نمی دیدم. مهمترین نکته در میان همه چیزهایی که جوانی به همراه دارد آرزوها هستند. مردمانی که آرزو و هدف دارند فقر نمی شناسند، زیرا شخص به اندازه هدف‌هایش ثروتمند است. جوانی دورانی از زندگی است که حتی اگر شخص هیچ چیز هم نداشته باشد اما هدف داشته باشد نیازی به رشک و غبطه خوردن ندارد.

موسس دوو به مقطع "جوانی" بسیار اهمیت می‌دهد، به گونه‌ای که بارها و بارها در قسمت‌های مختلف کتاب به بیان اهمیت دوران جوانی و لزوم هدفمند بودن در این دوره و درست استفاده کردن از آن می پردازد و معتقد است "تاریخ متعلق به کسانی است که در زندگی هدف دارند."

وی می‌نویسد: آرزوها، اهداف و امیدها قدرت‌هایی هستند که با آن‌ها می توان جهان را متحول ساخت. کشوری که برای رسیدن به اهدافش همه مردم را به مشارکت بگیرد قهرمان تاریخ جهان خواهد شد. اطمینان دارم تمام کسانی که امروزه سرنوشت جهان را شکل می دهند کسانی هستند که دیروز در دوران جوانی برای زندگی شان هدف داشته اند.

او پیشرفت ایالات متحده آمریکا را با تاریخچه کم خود مدیون اهداف بزرگ پیشگامان اولیه و جرات و جسارت آن‌ها می داند.

کیم وو چونگ آرزو را به سکان کشتی زندگی تشبیه می‌کند، کشتی که سکان نداشته باشد سرگردان است. همچنان‌که سِنِکا، فیلسوف غربی، نیز می گوید:«برای کسی که بندرش را مشخص نکند هر بادی، باد موافق است.»

نویسنده کتاب سنگ‌فرش خیابان ها از طلا است، در ادامه می‌گوید: یک فرد با اهداف غلط به اندازه یک شخص بی هدف خطرناک است و شخصی که برای اهداف و آرزوهایش از محدوده آسایش و رفاه شخصی فراتر نمی رود بسیار تاثرانگیزتر از فردی است که اصلا هدف و آرزویی ندارد. در واقع او ارزش اهمیت جوانی را نمی داند!

این سخن موسس"دوو" از اهمیت انتخب درست اهداف در زندگی و کار حکایت دارد و در قسمت‌های دیگری از کتاب نیز به بیان این مهم و نقش آن در موفقیت در زندگی و کار می پردازد.

کیم ووچونگ که وجود هدف را با دوران جوانی گره خورده می‌بیند، می‌نویسد: جوان بی هدف، جوان نیست. آرزو برای جوانان بسیار با اهمیت و ضروری است. تاریخ متعلق به کسانی است که در زندگی، امیدهای بزرگ دارند.

** نقل از این کتاب ادامه دارد.

کد خبر 374039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.