۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
سلفی های قاتل

یک موسسه علوم پزشکی در هند تحقیقاتی را ارائه کرده است که نشان می دهد تعداد افرادی که در هنگام سلفی گرفتن جان خود را از دست می دهند به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق تحقیقات جدید موسسه علوم پزشکی هند، تعداد کسانی که هنگام گرفتن تصاویر سلفی در اماکن خطرناک جان خود را از دست می‌دهند به‌شدت در حال افزایش است و در این میان نوجوانان و جوانان بیش از سایر افراد در خطر هستند.

آگام بانسال رییس این موسسه علوم پزشکی در هند در صفحه توییتر خود می‌گوید: «گرفتن عکس‌های سلفی به تنهایی خطرناک نیست؛ اما رفتارهای همراه این نوع عکاسی، آن را بسیار خطرناک می‌کند و به همین دلیل باید برخی از مناطق، "سلفی ممنوع" اعلام شود.»

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی WHO از سال ۲۰۱۱ به طور متوسط سالیانه ۴۳ نفر هنگام گرفتن سلفی‌های خطرناک جان‌شان را از دست می‌دهند که دلیل عمده آن سقوط از بلندی یا غرق‌شدن است و در میان آمار کشته شدگان جوانان و نوجوانان سهم قابل توجهی دارند.

همچنین پژوهشگران این دانشگاه علوم پزشکی هند در این تحقیق، روزنامه‌های انگلیسی‌زبان سراسر جهان را بررسی کردند و آمارها را بر اساس جنسیت، سن و دلیل مرگ هر قربانی اعلام کردند. آنان در این بررسی‌ها متوجه شدند که از اکتبر ۲۰۱۱ تا نوامبر ۲۰۱۷ میلادی ۲۵۹ مرگ مرتبط با سلفی بوده است.

کدام کشور های بیشترین مرگ بر اثر سلفی را داشته اند؟

آمار به‌دست‌آمده از این تحقیق نشان می‌دهد که ۷۰ مورد مرگ به دلیل غرق‌شدن، ۵۱ مورد به دلیل تصادف و ۴۸ مورد نیز به دلیل سقوط از بلندی رخ داده است، که در این میان ۷۳ درصد جان‌باختگان مرد بودند و ۵۰ درصد آنان بین ۲۰ تا ۲۹ سال سن داشتند. بیش‌ترین میزان مرگ نیز به کشورهای هند، روسیه، آمریکا و پاکستان تعلق داشته است.

کد خبر 374032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.