اپل؛ گران فروش بازار تلفن های همراه

یک موسسه علمی در آمریکا تحقیقات جدیدی داشته است که نشان می دهد شرکت اپل در دو سال اخیر بیشترین میزان فروش گوشی های پریمیوم را داشته است و در این بازار موفق تر از سایر رقبایش عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اپل یکی از شرکت های ارائه دهنده انواع تکنولوژی و فناوری است که در بسیاری از کشور ها فعالیت می کند، طبق آخرین آمار حدود ۵۱ درصد از کل تلفن های همراه هوشمند در جهان از کارخانه اپل بیرون آمده اند.

نتایج یک تحقیقات جدید نشان می دهد اپل که معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است بازار گوشی های پریمیوم را در دنیا به دست گرفته است و گوی سبقت در بازار تلفن های همراه گران قیمت از رقبایش ربوده است.

یک موسسه تحقیقاتی به نام Counterpoint Research اخیرا تحقیقاتی را ارائه کرده است که نشان می دهد رتبه نخست فهرست فروشندگان گوشی های پریمیوم در سرتاسر جهان متعلق به اپل است و بیشترین میزان فروش گوشی های پریمیوم در دو سال گذشته مربوط به این شرکت چند ملیتی بوده است.

طبق آمار این موسسه در سال ۲۰۱۸ کمپانی اپل ۵۱ درصد، کمپانی سامسونگ ۲۲ درصد، کمپانی هواوی ۱۰ درصد، کمپانی اوپو ۶ درصد و کمپانی وان پلاس دو درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پریمیوم را از آن خود کرده‌اند و در سال ۲۰۱۷ کمپانی اپل ۵۸ درصد، کمپانی سامسونگ ۲۳ درصد، کمپانی هواوی هشت درصد، کمپانی اوپو یک درصد و کمپانی وان پلاس یک درصد از این بازار را به خود اختصاص داده اند.

با وجود آن‌که سهم اپل از بازار جهانی در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است، اما باز هم این شرکت توانسته در رده نخست این جدول قرار گیرد. عملکرد قوی کمپانی هواوی به دلیل موفقیت سری P۲۰ و Mate۲۰ بوده است که بر ویژگی‌های دوربین، قدرت و طراحی تمرکز داشت.

گوشی پریمیوم چیست؟

پریمیوم یک استاندارد جهانی برای تعیین قیمت تلفن های همراه است که بر اساس آن هر تلفن همراهی که قیمتی بیش از ۴۰۰ دلار داشته باشد، گران و لوکس محسوب می شود و اپل یکی از شرکت هایی است که بسیاری از تلفن های هوشمندش از این دسته هستند.

مورد مهم دیگر در رابطه با آمار جدید شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research، ورود وان‌پلاس به جمع پنج شرکت برتر است. درواقع وان‌پلاس توانسته فراتر از انتظار کاربران و متخصصان ظاهر شود و شمار درخور توجهی از دستگاه‌های پریمیوم را به‌ فروش برساند. براساس آمار، ارزش بازار گوشی‌های پریمیوم به‌صورت سالانه با رشدی ۱۴ درصدی مواجه می‌شود این درحالی است که ارزش کلی بازار گوشی‌های هوشمند اخیرا شاهد افتی سه درصدی بوده است.

گوشی اولترا پریمیوم چیست؟

طبق استاندارد جهانی تعیین قیمت تلفن های همراه هوشمند اولترا پریمیوم به گوشی های اطلاق می شود که قیمت آنها بیش از ۸۰۰ دلار باشد. آمار مؤسسه‌ Counterpoint Research نیز نشان می‌دهد که طی یک سال اخیر، سرعت رشد بازار گوشی‌های اولترا پریمیوم بیش از هر بازار دیگری بوده است و سلطه‌ اپل در این بازار، پررنگ‌تر می‌شود و بیشتر به‌چشم می‌آید. ظاهرا اپل نزدیک به ۸۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های فوقِ بالارده را در اختیار دارد.

محققان Counterpoint Research مدعی هستند کاربران تا زمانی‌که بتوانند از گوشی‌شان برای مدت‌زمان طولانی‌تری استفاده کنند، مشکلی با دادن پول بیشتر برای تهیه‌ی آن‌ها ندارند. انتظار می‌رود با همه‌گیرتر شدن فناوری ۵G، بازار گوشی‌های فوق بالارده با رشد بیشتری مواجه شود.

کد خبر 374030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.