نجات کوهنورد مالزیایی در صورت صدور مجوز شرکت طرف قرارداد بیمه

کوهنورد مفقود شده مالزیایی در ارتفاعاتِ «آناپورنا»، بعد از گذشت ۳۶ ساعت هنوز زنده است اما پرواز بالگرد امدادی و آغاز عملیات امداد در صورتی امکان‌پذیر خواهد شد که شرکت طرف قرارداد بیمه‌، مجوز پرواز را صادر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته گذشته رویدادهای ورزشی مختلفی در سطح استان، کشور و جهان رخ داد که در زیر به برخی از مهم‌ترین این اخبار اشاره می‌شود.

مهم‌ترین رخدادهای ورزشی استان

* باشگاه گیتی‌پسند همانند سال‌های گذشته فعالیت خود را در لیگ برتر فوتسال شروع کرده و بازیکنانی همچون مهران عالیقدر، سپهر محمدی، حمید احمدی، محمد کشاورز، محمدرضا سنگ سفیدی و احمد سعید عباسی را تاکنون جذب کرده است. البته امسال قرار است هدایت این تیم برعهده حمید بی‌غم، سرمربی فصل گذشته تیم مس سونگون ورزقان باشد.

* مسعود چترایی، ملی‌پوش وزنه‌برداری اصفهان در پنجمین روز از چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا، وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی را در حرکت یک ضرب مهار کرد و نقره گرفت. این وزنه‌بردار اصفهانی در حرکت دو ضرب نیز وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی را بالای سر برد و چهارم شد. او درمجموع با حد نصاب ۳۵۷ کیلوگرم عنوان چهارمی این وزن را از آن خود کرد.

* در پایان لیگ برتر اسکواش بانوان کشور، تیم نامی‌نو اصفهان که سال گذشته با نام ام. ال. ام تایتان در لیگ برتر حضور داشت و به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسیده بود، امسال نیز با کسب ۱۸ امتیاز بعد از دانشگاه آزاد ۲۴ امتیازی، بر سکوی دوم ایستاد تا از عنوان دومی خود دفاع کند. تیم ماتریس یزد نیز با ۱۶ امتیاز سوم شد.

* از سوی کنفدراسیون هندبال آسیا، کوبل داوری کشورمان احمد قیصریان و امیر قیصریان از شهرستان نجف‌آباد به مسابقات آسیای میانه دوره IHF ترافی دعوت شدند. این دوره از مسابقات از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در مغولستان برگزار می‌شود که چهار کوبل داوری از کشورهای چین، تایلند، ایران و عمان برای قضاوت انتخاب شده‌اند.

* نخستین دوره مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور در رشته اسلالوم در بخش آقایان در سه کلاس زیر ۱۵۰۰ سی سی، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی و کلاس آزاد و در بخش بانوان در دو کلاس زیر ۱۵۰۰ سی سی، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی در روز جمعه ۳۰ فروردین ماه در پیست آزادی تهران برگزار شد؛ در این مسابقات نمایندگان اصفهان در بخش بانوان خوش درخشیدند و لیلا پیکانپور در کلاس ۱۵۰۰- به مقام نخست رسید، همچنین، زینب دلداده از شهرستان آران و بیدگل در همین کلاس، مقام دوم را کسب کرد.

مهم‌ترین رخداد های ورزشی کشور

* آرمینا صادقیان و امیرمحمد نکونام ترکیب تیم میکس تفنگ کشورمان را رقابت‌های تیراندازی جام جهانی چین تشکیل می‌دادند که در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جایگاه بیست و یکم جهان به کار خود پایان دادند و از رسیدن به فینال بازماندند. در این ماده ۶۲ تیم از سراسر جهان حضور داشتند.

* نجمه خدمتی با ۶۲۹.۷ امتیاز سوم شد و به فینال مسابقات جهانی تیراندازی هند راه پیدا کرد. وی در این مرحله در رده پنجم قرار گرفت و از کسب مدال بازماند اما توانست سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کند.

* بعد از رفتن علی کفاشیان از ریاست کمیته فوتسال، داود پرهیزکار جایگزین کفاشیان به عنوان سرپرست در کمیته  فوتسال انتخاب شد و طی حکمی از سوی مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال وی رسما به عنوان رییس کمیته فوتسال معرفی شد.

* نوشاد عالمیان که به دلیل بالا بودن رنکینگش از حضور در دور مقدماتی مسابقات تنیس روی میز جهان معاف شده بود، در آغاز دور حذفی مقابل کوزول دنی از اسلوونی ۴ بر یک نتیجه را واگذار کرد. نوشاد با این نتیجه از دور رقابت‌ها کنار رفت و به جمع ۶۴ بازیکن برتر نرسید.

* مسابقات مناطق فوتسال کشور در رده سنی بزرگسالان (دسته سوم) از روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه با حضور ۲۸ تیم در چهار گروه برگزار می‌شود.

در گروه اول که به میزبانی آذربایجان شرقی شهرستان مرند است تیم‌های بیمه البرز مرند، عقاب تبریز، دانشگاه آزاد موکریان بوکان، امید مشاور بیله سوار، چاپ معلم سنندج، شهرداری خدابنده و شاهین دره شهر به رقابت با یکدیگر می پردازند.

گروه دوم به میزبانی گلستان شهرستان علی آباد کتول است که در این گروه شهدا مدافع حرم علی آباد کتول، زندی بتن کلادرشت، دخانیات گیلان، کیان تات اسفرورین، آتیه حساب البرز و پدیده  کرد کوی  با یکدیگر مسابقه می دهند. گروه سوم به میزبانی استان اصفهان، شهرستان شاهین شهر می باشد که تیم‌های شاهین شهر نوین اصفهان، پیشگامان بیرجند، صدرا زاهدان، پرسی ایران گاز، پیشروان فریدون شهر، پتروشیمی لرستان، منصوری  شاد کاشان و کیان اسلامشهر در این گروه به مصاف هم می‌روند.

گروه چهارم نیز استان بوشهر، شهرستان جم میزبان است که تیم‌های تلاش جم، پیام عامری دیلم، فولاد هرمزگان، دانشگاه آذین شوشتر، احسان زاهد شهر فساء، همسفر لرستان و آیندگان هرمزگان به رقابت می‌پردازند.

* تیم ملی دو و میدانی ایران با کسب یک مدال طلای احسان حدادی و مدال نقره بهنام شیری در ماده پرتاب دیسک، یک عنوان چهارمی حسین کیهانی در ۳۰۰۰ متر بامانع، یک مقام چهارمی دیگر شاهین مهردلان در پرتاب وزنه، ۲ عنوان ششمی مهدی پرجهان در ۴۰۰ متر بامانع و ۱۵۰۰ متر امیر مرادی یک مقام هفتمی ژاله کاردان در پرتاب دیسک و یک مقام هشتمی حسین کیهانی در ۵۰۰۰ متر به کار خود پایان داد. همچنین ۲ رکورد ملی ۴۰۰ متر بامانع و ۸۰۰ متر بانوان توسط مهدی پیرجهان و تکتم دستاربندان نیز در جریان برگزاری این مسابقات شکسته شد.

مهم‌ترین رخدادهای ورزشی جهان

* ووی کین چین، کوهنورد مالزیایی که روز سه‌شنبه موفق شد قله ۸۰۹۱ متری آناپورنا را صعود کند، هنگام بازگشت مفقود شد و برای چندین ساعت از وی خبری نبود، اما «نیرمال پورجا» در صفحه خود اعلام کرد که این کوهنورد مفقود شده مالزیایی در ارتفاعاتِ «آناپورنا»، بعد از گذشت ۳۶ ساعت هنوز زنده است! وی اعلام کرد که تمام تیم در بیس‌کمپ در انتظار پرواز بالگرد امدادی و آغاز عملیات امداد هستند، اما پرواز در صورتی امکان‌پذیر خواهد شد که شرکت طرف قرارداد بیمه، مجوز پرواز را صادر کند.

«نیرمال» از دنبال کنندگان صفحه‌اش تقاضای فشارهای رسانه‌ای در راستای صدور مجوز از شرکت بیمه طرف قرارداد «گلوبال رسکیو» و آغاز عملیات امداد را دارد. این کوهنورد نپالی که همراه کین‌چین قله را صعود کرده بود، هنوز جزئیاتی مبنی بر چگونگی آگاهی پیدا کردن از زنده بودن این کوهنورد، اعلام نکرده است.

* در دیداری معوقه از هفته سی‌ویکم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، منچستر یونایتد از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه اولدترافورد میزبان منچستر سیتی بود و با دو گل مغلوب شد. گل‌های این بازی را برناردو سیلوا ۵۴ و سانه ۶۶ برای من‌سیتی به ثمر رساندند.

شاگردان گواردیولا با این برد ۸۹ امتیازی شدند و بالاتر از لیورپول ۸۸ امتیازی در صدر جزیره ایستادند. لیورپولی‌ها بسیار امیدوار بودند که سیتیزن‌ها در این بازی متوقف شوند اما شیاطین سرخ آن‌ها را ناامید کردند تا سیتیزن‌ها روی ریل قهرمانی قرار داشته باشند.

* در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا، لاتزیو در سن‌سیرو میهمان بود و با یک گل پیروز شد. دیدار رفت با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود و آبی‌های شهر رم با این برد فینالیست شدند.

تک گل این بازی را کورآ در دقیقه ۵۸ به ثمر رساند. دیگر دیدار نیمه‌نهایی را تیم‌های فیورنتینا و آتالانتا برگزار می‌کنند، دیدار رفت با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

کد خبر 374028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.