فرهنگ عامه به روایت سینما

برنامه "شهر و روایت فرهنگ عامه به روایت سینما" با حضور امراله احمدجو، فیلمساز و فیلمنامه نویس برجسته سینما و تلویزیون برگزار می شود.

مدیر دفتر تخصصی سینما در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره برگزاری این برنامه ها گفت: هفته فرهنگی اصفهان امسال به دلیل وقوع سیل در سرتاسر کشور و گرفتار شدن جمع کثیری از هموطنانمان به بحران سیل زدگی، با شعار "همدلی برای ایران" برگزار می شود و قصد دارد تا تمامی برنامه های خود را با این رویکرد اجرا نماید.

مصطفی حیدری افزود: از آنجایی که پرداختن به فرهنگ عامه از دیگر محورهای اصلی برنامه ها در هفته فرهنگی اصفهان است، در همین راستا ویژه برنامه ای با موضوع شهر و روایت فرهنگ عامه به روایت سینما با حضور امراله احمدجو، فیلمساز و فیلمنامه نویس برجسته سینما و تلویزیون ایران و همچنین نوید پور محمدرضا یکی از منتقدان مطرح سینمای ایران برگزار می شود.

او ادامه داد: این نشست که به صورت تخصصی به بررسی این موضوع می پردازد، همزمان با سالروز تولد مرحوم زاون قوکاسیان، کارگردان، منتقد و مدرس سینما، روز هفتم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

مدیر خانه سینما تاکید کرد: برنامه دیگری که از سوی دفتر تخصصی سینما در این ایام برگزار خواهد شد، رونمایی از مستندی با عنوان «چشمه زاون»، از فیلم های گروه هنر و تجربه است که توسط زهرا نیازی کارگردانی شده است.

حیدری تصریح کرد: «چشمه زاون» مستندی درباره یک مقطع زمانی از زندگی زنده یاد زاون قوکاسیان و تاثیرش بر سینما و فرهنگ شهر اصفهان و سینمای کشور است که هم‌زمان با سالروز تولد او در شهر زادگاهش برگزار می‌ شود.

او درباره عوامل فیلم «چشمه زاون» اظهارکرد: کارگردان، پژوهشگر و تدوینگر این مستند زهرا نیازی است. تصویربرداری و صدابرداری آن را بهروز ملبوس باف و زهرا نیازی بر عهده داشته اند و صداگذاری و آهنگسازی آن به ترتیب توسط حسن شبانکاره و  کارنگ کرباسی انجام شده است. همچنین سروش دادیار خواننده تیتراژ این مستند است.

او خاطرنشان کرد: این مستند روز هفتم اردیبهشت ماه، ساعت ۲۰ الی ۲۲ در پردیس سینمایی ساحل اکران شده و پیش از آن از پوستر آن در حضور تماشاگران رونمایی خواهد شد.

کد خبر 374026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.