تشکیل کارگروه مطالعه منابع پایدار در شهرداری‌های اصفهان

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید کارگروهی برای مطالعه منابع پایدار در شهرهای استان راه‌اندازی شود گفت: باید منابع را شناسایی کنیم، دراین زمینه نیازمند همکاری دفتر امور روستایی با شوراها هستیم، همانطور که در هنگام وقوع سیل همه همکاری کردند.

فتح‌الله معین پیش  از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع روسای شوراهای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت و پیچیدگی مسایل و  نیازهای جامعه باید از نظریات و سلیقه‌های مختلف برای اداره امور جامعه استفاده کرد تا کارها به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها و شهرها کرسی‌های آزادی وجود دارد که اگر کاندیداهای حزبی در هیچ بخشی رای نیاورد و تنها ۱۰ درصد از آرای انتخابات آن کشور را به خود اختصاص داد، یک کرسی به آن حزب اختصاص می‌دهند، افزود: نماینده آنها، نماینده آزاد است و نماینده هیچ کدام از حوزه‌های انتخابیه نیست، اما توجیه آن‌ها این است که اگر حزبی توانسته ۱۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد باید حرف آنها شنیده شود که این یک تجربه جهانی است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اگر معتقد به گفته امام خمینی (ره) با عنوان " میزان رای مردم است" هستیم، باید از این مسایل عبور کنیم و تجربه‌ها را از نسلی به نسل دیگر منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه  شوراها در کشور طفلی نوپا هستند و عمرشان به پنج دوره می‌رسد، ادامه داد: این شوراها شهردار انتخاب می‌کنند، اما در برخی موارد دیگر نهادها شورا را رقیب خود می‌دانند بهتر است تمرین و تعامل بیشتری دراین زمینه ایجاد شود و مسایل را به شکل شورایی حل کنیم.

معین با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشارکت، همراهی و افزایش اعتبارات دولتی ناشی از عوارض و بودجه شهرداری را داشته باشیم، بهترین راه حل آن تقویت شوراهاست ادامه داد: وقتی به این موضوع افتخار داریم که همه شهرها و استان‌هایمان دارای شورا هستند باید موانع را رفع کنیم، اگر چه برخی اوقات این موانع به دست دولتمردان رفع می‌شود، اما باید در جلسات مختلف مشکلات شهرستان‌ها را مدام یادآوری کنیم و این‌ها همگی باعث مشروعیت نظام و قدرت بیشتر استان می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید از وجود شورای شهرستان‌ها در این زمینه بهره‌برداری لازم را داشته باشیم، این افراد در اکثر مواقع فی سبیل‌الله یا با دستمزد ناچیز فعالیت دارند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همه ما از وضعیت اعتبارات استانی و کشوری مطلع هستیم تصریح کرد: با توجه به این شرایط باید خودمان به فکر چاره برای مشکلات روستاها و شهرهای استان باشیم و تنها شرط آن همراهی و همکاری با یکدیگر است، باید مطالب را اطلاع رسانی کنیم و از مشورت با یکدیگر بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به شرایط سخت اداره شهرداری‌ها در استان اصفهان گفت: برخی شهرداری‌ها حتی نمی‌توانند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند و باید در شرایط سخت در بین شهروندان نشاط و امیدواری ایجاد کنند.

معین با بیان اینکه باید در هر کجا که امکان رشد و حرکت وجود دارد، شرایط را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کنیم ادامه داد: وقتی شهرداری حقوق ماهیانه کارکنان خود را نمی‌تواند پرداخت کند شهر فروشی می‌کند، تغییر کاربری می‌دهد و هرکاری می‌کند تا حقوق رفتگرش را بدهد از این شرایط نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

وی با بیان اینکه باید کارگروهی برای مطالعه منابع پایدار در شهرهای استان راه‌اندازی شود افزود: باید منابع را شناسایی کنیم، دراین زمینه نیازمند همکاری دفتر امور روستایی با شوراها هستیم همانطور که در هنگام وقوع سیل همه همکاری کردند.

رییس شوررای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید مسیر مادی‌ها و مسیل‌ها در شهر اصفهان آزادسازی شود افزود: باید مطالعات سیل افزایش یابد، چرا که اگر موضوع رسیدن وضع آب و هوای کشور به ترسالی و تغییر اقلیم آن درست باشد باید تمهیدات لازم برای این امر در شهرستان‌های استان فراهم شود.

کد خبر 374024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.