محدودیتی برای توسعه گلخانه ها و کشت گیاهان دارویی در کاشان نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای توسعه گلخانه ها و کشت گیاهان دارویی در شهرستان کاشان محدودیتی وجود ندارد و باید بررسی این گونه درخواست ها تسهیل و تسریع شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به شهرستان کاشان در جمع تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی با اشاره به تاخیر ایجاد شده در اجرای عملیات احداث شهرک ماهیان زینتی در شهرستان کاشان به دلیل پاره‌ای از ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: برای تولید ماهیان زینتی مشکل تامین زمین شهرک (ناحیه) ماهیان زینتی باید رفع شود و تامین آب نیز از طریق مسوولان تصمیم گیر استان قابل رفع است.

حجتی ادامه داد: جهت تسریع در تحویل، احداث و تجهیز و ارائه تسهیلات به متقاضیان و فعالان تولید ماهیان زینتی، آمادگی هر گونه همراهی داریم.

وی با بیان اینکه آغاز فعالیت و بهره برداری واحدهای تولید ماهیان زینتی را نباید معطل تکمیل زیرساخت های شهرک کنید، تصریح کرد: نقشه برداری صورت گیرد و به بهره برداران واگذار شود و به موازات تامین زیرساخت ها، اقدامات راه اندازی واحدها نیز توسط سرمایه گذاران بهره بردار انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه گلاب گیری، دامداری و سایر فعالیت های زیرمجموعه بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به حکم قانون تغییر کاربری محسوب نمی شود، تصریح کرد: این گونه درخواست ها باید از طریق سازمان جهاد کشاورزی بررسی و تسهیل شود.

حجتی با بیان اینکه در بحث گیاهان دارویی و ایجاد گلخانه ها ضوابط مشخص بوده و این نوع فعالیت ها در منطقه کاشان سازگار با شرایط و فرهنگ منطقه است، گفت: این نوع فعالیت ها بخشی از طرح های هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی است و در صدور مجوزهای لازم به ویژه برای گلخانه های کوچک و گیاهان دارویی محدودیتی نداریم و باید بررسی این گونه درخواست ها تسهیل و تسریع شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال دامداران در خصوص توزیع نهاده‌ها، اظهار کرد: به نسبت ظرفیت تولید واحدهای دامداری و مرغداری استان ها و شهرستان ها باید نهاده ها با نظارت جهاد کشاورزی استان در اختیار دامداران قرار گیرد.

وی افزود: از آنجایی که نهاده ها با قیمت مناسب و مشخص بر پایه ارز ٤٢٠٠ تومانی به اندازه کافی تامین و در اختیار دامداران قرار می گیرد، مرغدار و عرضه کننده مرغ نیز باید منطبق بر قیمت کارشناسی تعیین شده توسط سازمان حمایت، این کالا را در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

حجتی با بیان اینکه برای پرداخت هزینه خسارات ناشی از سیل بخش کشاورزی، دولت مصوبات خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: تامین خسارات باید از طریق ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان پیگیری شود.

وی گفت: برای خسارات سیل بر موارد خاصی مانند تخریب قنات ها باید پیگیری کنیم و در دولت مصوبه جداگانه الحاقی بگیریم.

کد خبر 374022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.