۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
همراه با یار مهربان

شروع نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران غالب خبرها را به سمت پوشش رویدادهای آن هدایت کرده است نمایشگاهی که تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه میزبان علاقه‌مندان به یار مهربان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شروع سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرهای مهمترین رویدادهای دنیای کتاب از این نمایشگاه برخاست و هفته ای شلوغ در نمایشگاه را تجربه کردیم خبرهایی از دنیای کتاب را با هم مرور می کنیم.

فروش نخستین روز نمایشگاه کتاب چطور بود؟

ناشران درباره میزان فروش نخستین روز نمایشگاه کتاب دو دیدگاه متفاوت دارند؛ برخی معتقدند نخستین روز را با استقبال دور از انتظاری شروع کردند و برخی نیز امید چندانی به این رویداد ندارند. نخستین روز از سی‌ودومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در حالی به پایان رسید که برخی از پیش‌بینی‌ها درباره میزان حضور مردم در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور ثابت شد. پیش از شروع نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برخی ناشران متاثر از گرانی ملزومات تولید کتاب به‌ویژه کاغذ و به‌دنبال آن گرانی کتاب کاهش استقبال مردم را قطعی می‌دانستند.

از کتاب «چگونه نمیریم» رونمایی شد:

مصطفی مستور در آیین رونمایی از کتاب «چگونه نمیریم» نوشته نادیه شه‌مهر در شهر کتاب اصفهان گفت: نویسندگان زن در نوشتن داستان‌های امروز ما بسیار تاثیرگذار هستند و نمونه آنها فریبا وفی با کتاب «پرنده من»، زویا پیرزاد با «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» و نسیم مرعشی با کتاب هرس هستند.

کتاب «چگونه نمیریم» حاوی چهل یادداشت در ستایش زندگیست که در سال ٩٧ توسط نشر چشمه منتشر شد.

برگزیدگان مقاله نویسی و پژوهش های قرآنی معرفی شدند

آئین تجلیل از برگزیدگان مقاله‌نویسی و پژوهش‌های قرآنی، دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجتماعات ساختمان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برگزار شد.

اعظم ترابی از استان اصفهان به‌عنوان رتبه اول، منصوره حمیدزاده از استان سمنان به‌عنوان نفر دوم، محبوبه حمیدزاده از استان سمنان به‌عنوان نفر سوم، مرتضی میرسراجی از استان تهران به‌عنوان نفر چهارم و ابوذر دهداری از استان فارس به‌عنوان نفر پنجم معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند و سه نفر از شرکت‌کنندگان نیز به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

"وقفنامه حمام و مسجد علیقلی آقا" رونمایی می‌شود

مدیر موزه حمام علیقلی‌ آقا از رونمایی کتاب "وقفنامه حمام و مسجد علیقلی آقا" در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد. مراسم رونمایی از کتاب "وقفنامه حمام و مسجد علیقلی آقا و موقوفات آن" ساعت ۱۷ روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه در موزه گرمابه علیقلی آقا واقع در خیابان مسجدسید، خیابان آیت‌الله بیدآبادی برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه با محوریت فرهنگ عامه و با شعار "همدلی برای ایران" از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است.

کد خبر 374018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.