لباس‌های دوستدار محیط زیست بر تن هلندی‌ها!

آمستردام یکی از شهرهای دوستدار محیط زیست است که تاکنون گام‌های زیادی برای سبز شدن برداشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهروندان آمستردام، لباس‌های سازگار با محیط زیست بر تن می‌کنند. آن‌ها قبل از خرید پوشاک اطمینان حاصل می‌کنند که در فرآیند تولید آن‌ها از رنگ‌های سمی و یا عوامل مخرب آلوده کننده آب استفاده نشده باشد. شاید بزرگ‌ترین موضوع تحسین‌برانگیز در آمستردام این باشد که شهر دائماً در خط مقدم ابتکارات و استراتژی‌های مربوط به آینده سبز قرار دارد.

وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست در آمستردام

اکثر ساکنان پایتخت هلند ترجیح می‌دهند از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه استفاده کنند و به منظور رفاه حال شهروندان، ایستگاه‌های اجاره دوچرخه در سراسر شهر قابل دسترس است. در آمستردام تعداد دوچرخه ­ها بیشتر از عابرین است و اگر فردی طرفدار دوچرخه سواری نباشد، می‌تواند از وسایل نقلیه الکتریکی با بیش از ۳۰۰ ایستگاه شارژ در سراسر شهر به عنوان یک راهکار استفاده کند. قایق‌های پدالی از دیگر روش­‌های تشویق افراد به استفاده از وسایل نقلیه دوستدار طبیعت در آمستردام است. بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال آبی و بیش از هزار و ۵۰۰ پل در این شهر وجود دارد. افرادی که حس ماجراجویی کمتری دارند نیز می‌توانند از قطارهای مترو استفاده کنند که میزان انتشار کربن آن‌ها نسبت به خودروها کمتر است.

حمایت شهروندان از محصولات ارگانیک

از دیگر ویژگی­‌های پایتخت هلند حمایت از کشاورزان محلی و تولید مواد غذایی ارگانیک است. آمستردام فضای مطمئنی برای کشاورزان ایجاد کرده است تا شهروندان بتوانند از غذاهای ارگانیک خانگی استفاده کنند. تقریباً هیچ رستورانی در این شهر وجود ندارد که از سبزیجات محلی و تازه در غذاهای خود استفاده نکند. ساکنان آمستردام به مصرف مواد غذایی و محصولات کشاورزی محلی توجه ویژه‌ای دارند. آن‌ها معتقدند غذا بازتاب فرهنگ و اخلاق یک جامعه است. تعداد زیادی فروشگاه نیز برای عرضه محصولات ارگانیک، حمایت از کشاورزان و محیط زیست در سراسر این شهر به چشم می‌خورد. تصمیم گیری‌های آگاهانه نیز جزء ثابت شیوه زندگی و صنعت گردشگری این شهر شده است تا جایی که حتی کارکنان رستوران‌ها و راهنماهای گردشگران بازدیدکنندگان را به مسئولیت پذیری بیشتر در برابر محیط زیست تشویق می‌کنند.

کد خبر 373994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.