مخالفان سد سازی امروز باید پاسخگو باشند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا همه در مقابل شعارهای ضد سدسازی سکوت کردند و سد سازی‌ها تعطیل شد؟ امروز چه کسی پاسخگوی این خسارت های ناشی از سیل در آق قلا، خوزستان و پل دختر است؟

حیدر علی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته زمینه ای در کشور به وجود آمد تا افرادی که ادعای حمایت از محیط زیست داشتند با تحریک افکار عمومی و ارائه اطلاعات غلط سعی در تشویش افکار جامعه داشتند و با تحریک عمومی علیه سد سازی شروع به جو سازی کردند و خبر از مافیای آب دادند.

وی افزود: به هیچ وجه قابل قبول نیست افرادی که در این زمینه تحصیلات عالی را گذرانده‌اند و در وزارت نیرو به عنوان کارشناس مشغول هستند، در این چند سال‌ در مقابل این جو سازی‌ها سکوت کردند و برای تنویر افکار عمومی تلاشی نکردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه چند سال پیش؛ یعنی زمانی  که چیت چیان وزیر نیرو بود، بسیاری از پروژه های سد سازی از جمله سد بهشت آباد، سد بختیاری و ... را تعطیل کردند.

وی تصریح کرد: سدهایی که می‌توانست منافع و امنیت کشور را در مواقع ضروری تأمین کند، تحت تاثیر این جو سازی‌ها و شعارها قرار گرفت و تعطیل شد و امروز مهمترین سوالی  پیش می‌آید این است که چرا همه در مقابل این شعارهای ضد سدسازی سکوت کردند و سد سازی ها تعطیل شد؟

عابدی افزود: امروز چه کسی پاسخگوی خسارت‌های ناشی از  سیل در آق قلا، خوزستان و پل دختر است؟ اگر همین سدهای موجود که تاریخ ساخت آنها قبل از دهه ۸۰ است، وجود نداشت، مشخص نبود با سامانه های بارشی امسال چه وضعیت اسف باری در انتظار  مردم ایران است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: آن کارشناسان محیط زیستی که هر روز بر علیه سد سازی اظهار نظر می‌کردند و باعث نگرانی افکار عمومی شدند، امروز باید پاسخگو باشند.

وی افزود: در کشوری که همیشه نیازمند ذخیره سازی  آب است و نیاز دارد برای قطره قطره آن برنامه ریزی کند، چطور برخی به خودشان اجازه می دهند بر علیه ذخیره سازی آب‌های روان شعار بدهند و باعث تحریک افکار عمومی شوند؟ کارشناسان متخصصی که در مقابل این  رفتارها سکوت کردند نیز امروز باید پاسخگو باشند.

کد خبر 373991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.