ایران از آمریکا به دیوان بین‌المللی کیفری شکایت کند

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون و قضائی مجلس گفت که با توجه به این که اقدامات آمریکا در تحریم ایران استقلال و امنیت و رفاه مردم را نشانه گرفته است وزارت خارجه می‌تواند از آمریکا به دیوان بین‌المللی کیفری شکایت کند.

به گزارش ایمنا، جلیلی رحیمی جهان آبادی در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در تمدید نکردن معافیت هشت کشور در خرید نفت از ایران گفت: اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ما در حوزه‌ تحریم‌ها نقض آشکار حقوق بشر است. چون هیچ کشوری نمی‌تواند با انجام اقداماتی استقلال، امنیت و رفاه مردم را تحت فشار قرار دهد. اقدام آمریکا فشار علیه مردم ماست.

وی توضیح داد: وقتی صادرات نفت ما کاهش پیدا می‌کند تمام درآمدهای دولت، کارهای عمرانی و خدماتی در حوزه‌های مختلف نیز کم شده که این به معنای آسیب به مردم است هرچند با رونق تولید می‌توان آن را رفع کرد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس افزود: در واقع آسیبی که آمریکایی‌ها به ما می‌زنند در واقع آسیب به کل منطقه و خاورمیانه و به نوعی ایجاد ناامنی و چالش امنیتی در منطقه است.

وی با تاکید بر این که اقدامات امریکا با اصول اولیه حقوق بین‌الملل در تعارض است به ایسنا گفت: ما در منشور سازمان ملل اصل برابری حاکمیت‌ها و عدم مداخله داریم اما آمریکا علی رغم این اصول در منشور سازمان ملل به صورت یک جانبه رفتار اشتباهش را ادامه می‌دهد. لذا ایران می‌تواند این موضوع را در دیوان بین‌المللی کیفری دنبال کرده و از آمریکا به خاطر تحریم‌هایش شکایت کند.

کد خبر 373972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.