۲۰۰ مدرسه در سیل امسال در اصفهان آسیب دیدند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: بر اثر سیل در شروع سال ۹۸ حدود ۲۰۰ مدرسه در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر، فریدن و چاگان آسیب دیدند و میزان خسارت برآورد شده تا دهم فروردین ماه حدود ۱۵ میلیارد ریال است.

سید مهدی میربد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نکته مورد توجه و تاکید در جلسات مجمع خیرین مدرسه ساز بازسازی مدارس سیل زده اصفهان است اظهار کرد: بررسی این موضوع در جشنواره خیرین مدرسه ساز که اردیبهشت ماه برگزار می‌شود در اولویت قرار خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه بر اثر بارش‌های شدید فروردین ماه در استان اصفهان حدود ۲۰۰ مدرسه در شهرستان‌های سمیرم، فریدونشهر، فریدن و چاگان آسیب دیدند افزود: حدود ۵۵ مدرسه در شهرستان سمیرم خسارت دیده و بعد از آن مدارس شهرستان‌های دیگر مثل فریدونشهر، فریدن و چادگان بیشترین خسارت را از سیل های اخیر دیده اند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان تصریح کرد: برآوردهای اولیه میزان خسارتی که سیل به مدارس استان اصفهان وارد کرده است را مشخص کرده ایم  و بر اساس این ارزیابی‌ها که تا پایان ۱۰ فروردین ماه انجام شده، میزان خسارت سیل به مدارس جنوب و غرب استان حدود ۱۵ میلیارد ریال است، اما نتیجه نهایی ارزیابی‌ها تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترخسارت‌های وارد شده به فضاهای آموزشی استان جزیی و شامل آسیب دیدگی‌هایی مانند انحراف، ریزش و یا نشست دیوار محوطه مدرسه، نم زدگی سقف و ریزش نازک کاری در مدارس است.

میربد ادامه داد: عملیات بازسازی و مرمت مدارس آسیب دیده پس از تعطیلی مدارس و در اوایل فصل تابستان انجام می‌شود. مدارسی که دیوار محوطه آن‌ها ریزش کرده است نیز با تخصیص اعتبارات و مساعد شدن هوا در هفته‌های آینده اردیبهشت ماه ترمیم خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵۰ هزار دانش‌ آموز استان اصفهان در بیش از پنج هزار مدرسه مشغول تحصیل است افزود: بنا بر آخرین آمار تا کنون چهار هزار و ۹۴۲ کلاس بعنوان کلاس‌های تخریبی و شش هزار و ۲۶۹ کلاس به عنوان کلاس‌های نیازمند مقاوم سازی در استان شناسایی شده است.

رییس اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: اولویت کمک و مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال جاری بازسازی و ترمیم مدارس آسیب دیده از سیل در شهرستان‌های جنوبی و غربی استان است.

کد خبر 373970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.