لزوم همفکری مدیران اجرایی و شهرداران با معماران

شهردار اصفهان با بیان اینکه فرهنگ معماری ایرانی در ساخت و سازهای شهری در حال فراموش شدن است، گفت: اساتید و دانشجویان باید برای حفظ میراث معماری ایرانی تلاش کنند تا شاهد رشد و شکوفایی در عرصه معماری اصفهان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت مقام معمار که در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در جمع اساتید و دانشجویان و معمارانی که همه اهل هنر و ذوق و سلیقه اند، صحبت کردن در خصوص علم معماری کار ساده ای نیست؛ من نه به عنوان معلم دانشگاه بلکه به عنوان شهردار اصفهان سخن می گویم، امید من متوجه شما جوانانی است که باید با یادگیری، میراث دار دستاورد کسانی باشید که روزگاری شهری به این زیبایی را ساخته اند.

وی با اشاره به اینکه هنر معماری بر روح و روان مردم اثرگذار است، افزود: یک معمار هم خالق هنر و هم تماشاگر هنر دیگران است، آفرینش هنری یک معمار غم و غصه ها را تسکین و شادی را ترویج می دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه معماری علم زیباشناسی است، اظهار کرد: یک معمار بین زیبایی ها هارمونی ایجاد می کند، معمار با دستان هنرمند خود زیبایی را به گونه ای به تصویر می کشد که انسان ها در سایه هنر او آرامش و آسایش داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان مظهر و تجلی گاه هنر و معماری است، ادامه داد: اگر امروز اصفهان به عنوان یک جهان شهر در دنیا زبانزد است، به دلیل داشتن میراث و تمدن بزرگی است که از گذشته برجای مانده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروزه فرهنگ معماری ایرانی در ساخت و سازها، در حال فراموش شدن است، گفت: دانشجویان و اساتید برای حفظ میراث معماری ایرانی باید تلاش کنند تا شاهد رشد و شکوفایی در عرصه معماری اصفهان باشیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر مدیران اجرایی و شهرداران برای ساخت و سازهای شهری با معماران، همفکری و مشورت داشته باشند و به حرف معماران گوش کنند، شهر به گونه ای ساخته می شود که آرامش مردم را تامین خواهد کرد.

نوروزی افزود: معمارها با احساسات، شادی ها و غم ها را به تصویر می کشند، یک معمار برای ایجاد ارتباط و درک احساسات مردم باید علاوه بر هنر معماری با فلسفه و تاریخ آشنایی داشته باشد تا با نگاه جامعه شناسی نیازهای اساسی مردم را درک کرده و به تصویر بکشد. معماران باید مکانی را که برای مردم می سازند، زیست پذیر باشد.

شهردار اصفهان ضمن تبریک روز معمار ابراز امیدواری کرد: در سایه تعامل شهرداری و اساتید و مسئولان دانشگاه هنر بتوان، سطح امکانات این دانشگاه را برای خدمت رسانی بیشتر افزایش داد و هر روز بهتر از دیروز بتوان شاهد رشد دانشگاه هنر و دانشجویان آن بود.

وی افزود: با تعامل و همکاری به دانشگاه هنر کمک خواهیم کرد، زیرا کمک به دانشگاه ها وظیفه همگانی است و به عقیده من هزینه برای دانشگاهها، سرمایه گذاری است.

نوروزی با بیان اینکه شهر اصفهان سرمایه کشور است، از دانشجویان خواست که در کنار تحصیل، به عنوان یک فعال اجتماعی در جامعه عمل کنند تا در آینده مدیران توانمندی برای اداره کشور باشند. 

کد خبر 373961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.