طرح ­های آبخیزداری بسیاری از خسارت­ های سیل را کاهش داد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: طرح­ های آبخیزداری مثل سدهای خاکی، بسیاری از خسارت ­های سیل به مناطق مختلف استان اصفهان را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، محمدحسین شاملی در سفر به تیران و کرون به طرح های آبخیزداری اشاره و اظهار کرد: طرح های آبخیزداری فرصت های خوبی برای پیشگیری از فرسایش خاک و تخریب منابع طبیعی است که این طرح ها در بارش های شدید نوروز بسیاری از خسارت های سیل  به مناطق مختلف استان اصفهان را کاهش داد.

وی افزود: سدهای خاکی، آب ها را جمع آوری و در نفوذ به زمین کمک کرده است و در برنامه امسال افزیش این بندهای خاکی مورد توجه است. اگر سازمان های محلی بودجه اختصاص دهند، اداره کل منابع طبیعی هم چهار برابر آن برای این دسته از پروژه بودجه تخصیص می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته 300 میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری هزینه شده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه آبخیزداری در مدیریت بحران و شرایط خاص امسال این اعتبار به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اعتباربخشی به این حوزه و همچنین جلب مشارکت عمومی و اعتبارات محلی به افزایش تعداد پروژه ها کمک می کند و در حفظ و حراست منابع طبیعی موثر است.

شاملی با اشاره به اینکه حراست از منابع طبیعی نیازمند مشارکت عمومی است، خاطرنشان کرد: بهره برداران، عموم مردم و سازمان های مردم نهاد برای کاهش خسارت و حفظ منابع طبیعی همکاری می کنند و برای جلوگیری از تخریب مرتع و برداشت بی رویه از منابع، سعی شده کاشت گیاهان دارویی در مناطق کشاورزی و سطوح خاصی انجام شود تا منابع گیاهی حفظ شود.

کد خبر 373958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.