۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
فرهنگسرای شهرداری شهرضا تعطیل شد

شهرضا - معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا از تعطیلی فرهنگسرای "شهیدهمت" شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدمهدی مولائیان امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی این شهرستان با اشاره به در پیش بودن روز زمین پاک، خاطرنشان کرد: به مناسبت این روز، مسیر "چشمه آب‌دروغ‌زن" باحضور شهروندان پاکسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بهتر است مدیران دستگاه‌های اجرایی پیش از مقصر دانستن دیگران در حوزه فرهنگ به کارنامه عملکرد خود در این زمینه توجه کنند، یادآور شد: شهرداری برای معرفی صنایع دستی و آثار هنری شهرضا در ستاد رفاه مسافران نوروزی تلاش زیادی را انجام داد، در حالی که براساس مصوبات شهرستانی، سایر ادارات نیز باید در این زمینه همکاری می‌کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا با اشاره به اجرای طرح "یک شهر یک نگارخانه" در ایام نوروز امسال، اضافه کرد: در این طرح ۲۲ مکان تاریخی و فرهنگی شهرضا به مسافران معرفی شد، اما وقتی گردشگران برای بازدید بعضی از این مکان‌ها مراجعه می‌کردند، با مخالفت یا عدم همکاری مالکان آن مواجه می‌شدند.

مولائیان گفت: در شهرضا ظرفیت‌های هنری، فرهنگی و تاریخی زیادی وجود دارد و می‌توان از آن‌ها برای افزایش نشاط اجتماعی استفاده کرد، اما دستیابی به این هدف نیازمند همکاری همه دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی است.

وی از تعطیلی فرهنگسرای بانوان "شهیدهمت" شهرداری این شهر خبر داد و افزود: این اقدام به دنبال صدور حکم قضایی مبنی بر تخلیه ید شهرداری شهرضا از مجموعه تاریخی "کارخانه نوین" انجام شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا ادامه داد: با جانمایی محل مناسبی برای ایجاد فرهنگسرای شهرداری، این مجموعه دوباره آغاز به کار می‌کند.

مولائیان از تدوین برنامه‌های فرهنگی این شهرداری برای سال ۹۸ خبر داد و افزود: امسال دو جشنواره بزرگ فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، فرهنگسرای بانوان "شهید همت" شهرداری شهرضا در محل کارخانه تاریخی "نوین" این شهر قرار داشت، اما اخیرا با صدور رأی قضایی به نفع مالکان این بنا و متعاقبا خلع ید شهرداری، این فرهنگسرا تعطیل شده است.

کد خبر 373929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.