توهم التهاب در بازار ارز با اشراف بانک مرکزی رفع شد

رییس کل بانک مرکزی گفت: توهم برهم خوردن و ملتهب شدن بازار ارز که مدام از آن صحبت می شد، با مدیریت و اشراف بانک مرکزی بر بازار ارز، برای چندمین بار رفع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی، در پیامی اینستاگرامی با عنوان "چند نکته بعد از لغو معافیت های تحریم نفت ایران"، اظهار کرد: توهم برهم خوردن بازار ارز و ملتهب شدنش که مدام از آن صحبت می شد، با مدیریت و اشراف بانک مرکزی بر بازار ارز، برای چندمین بار رفع شد.

وی افزود: صفر کردن صادرات نفت نیز توهم است ولی هر مقدار کاهش در صادرات نفت و معادل ریالی درآمد دولت، باید به فوریت از طریق صرفه جویی، کاهش هزینه‌ها و یا جبران آن از طریق سایر درآمدها و یارانه‌های پنهان انجام شود.

رییس کل بانک مرکزی از لزوم تدوین سیاست‌های تشویقی بانک مرکزی خبر داد و گفت: صادرات غیر نفتی باید بیش از گذشته تشویق شود؛ بانک مرکزی سیاست‌های ارزی خود را در راستای تشویق بیشتر صادرکنندگان به برگرداندن ارز به چرخه اقتصاد، تدوین خواهد کرد.

همتی خاطرنشان کرد: همانگونه که قبلا تاکید کردم امسال برای کشور سالی سرنوشت ساز است، لذا باید سیاست‌های اقتصادی و نحوه اداره کشور بر اساس اداره مطلوب این جنگ اقتصادی و کاهش فشار به مردم طراحی و به اجرا درآید. همه باید دولت را در نیل به موفقیت یاری کنند.

کد خبر 373924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.