شهرضا سالن هنری و نگارخانه استاندارد ندارد

شهرضا - رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: نبود سالن هنری و نگارخانه استاندارد در این شهرستان باعث شده تا هنرمندان بستر مناسبی برای عرضه آثار هنری خود نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سعید طبیبیان عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان با بیان اینکه هنر شهرضا دچار رکود شده و برای پویایی دوباره آن، به نوگرایی هنری نیاز داریم، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های تکراری با محتوای دستوری، باعث سرخوردگی مردم و عدم استقبال آنان شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های هنری، خاطرنشان کرد: پس از پایان ماه مبارک رمضان، شیوه اجرای جنگ‌های شادی و سایر برنامه‌های هنری در شهرستان تغییر می‌کند و براساس موازین هنری اجرا خواهد شد تا مخاطبان بیشتری جذب کند و در نتیجه اثربخشی بیشتری داشته باشد.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه لازم است برنامه‌های شاد و متنوع در شهرستان اجرا شود، یادآور شد: نخستین نیاز برای تحقق این هدف، وجود سالن مناسب است که متأسفانه در شهرضا وجود ندارد.

طبیبیان ادامه داد: تقاضاهای زیادی از سوی بخش خصوصی شهرستان مبنی بر اجرای برنامه‌های هنری دریافت می‌شود، اما وقتی سالن مناسب وجود ندارد، هنرمندان مجبور می‌شوند در شهرها یا استان‌های اطراف برنامه اجرا کنند.

وی با بیان اینکه باید از برداشت‌های سلیقه‌ای در حوزه فرهنگ خودداری شود، تصریح کرد: قوانین در سراسر کشور یکسان است و نباید در یک شهرستان، برداشت‌های سلیقه‌ای مانع بروز استعداد هنرمندان شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه ایده‌پردازان هنری خوبی در شهرستان هستند، اما بستر مناسب برای اجرای طرح‌های آنان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نبود نگارخانه در بافت میانی شهر شهرضا باعث شده تا هنرمندان فضای مناسب برای عرضه آثار خود نداشته باشند، جانمایی نامناسب نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نیز عملا مانع کارایی مناسب و استقبال مردم از آن شده است.

طبیبیان با بیان اینکه شهرضا به عنوان شهر ملی سفال انتخاب شده است، اما یک گذر فرهنگی مناسب ندارد، یادآور شد: همه این مشکلات در حالی است که آسیب‌های اجتماعی در شهرستان افزایش یافته و به ایجاد بستر مناسبی برای نشاط اجتماعی نیازمندیم.

کد خبر 373920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.