به صفر رساندن فروش نفت ایران، خواب آشفته برای ترامپ خواهد بود

نطنز- نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ترامپ می‌گوید فروش نفت ایران را به صفر می‌رساند خواب آشفته است، زیرا ایران با ۱۵ کشور همسایه در ارتباط است.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا  در خصوص لغو معافیت نفتی ایران اظهار کرد: اعمال بسته تحریم نفت ایران نخستین بار نیست که اتفاق می‌افتد در دور اول تحریم‌ها این موضوع بسیار شدیدتر بود و شرایط سختی را هم برای کشور به وجود آورد.

وی گفت: در آن دوره تحریم‌های بین المللی نظیر بیمه‌ها، حمل و نقل و بانک‌های کشور بسیار شدیدتر تحت تاثیر تحریم قرار داشتند، اما ایران به خوبی از تحریم‌ها عبور کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اینکه ترامپ می‌گوید فروش نفت ایران را به صفر می‌رساند خواب آشفته است زیرا ایران با ۱۵ کشور همسایه در ارتباط است و بعضی کشورها نیز خواهان خرید نفت ایران هستند از جمله کشور چین که ارتباط چند جانبه‌ای با آن داریم در این زمینه  کشورهای دیگر نیز خریدار نفت ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر به فرض محال نفت ایران را خریداری نکنند به طور قطع کشورهای مشتری نفت ایران اقتصادشان با مشکل مواجه خواهد شد.

صفاری نطنزی افزود: برخی کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی و کشورهای همسایه از عمده خریداران نفت ایران هستند.

وی با بیان اینکه ایران در فروش نفت درمانده نخواهد شد اظهار کرد: ایران راه‌های فروش نفت و بازار فروش نفت را پیدا خواهد کرد، حتی اگر هیچ مشتری خارجی هم نداشته باشیم ما می‌توانیم در داخل کشورنفت را فرآوری کنیم و آن را به فروش برسانیم و مسئله حذف درآمد نفت به بودجه ملی و اقتصاد داخلی و همچنین به استقلال کشور و توسعه اقتصادی کمک خواهد کرد به همین دلیل مسئولان کشور نگران تصمیمات نابخردانه ترامپ نخواهند بود.

کد خبر 373915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.