در چهارمین نشست شهردار اصفهان چه گذشت؟

چهارمین نشست خبری قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان با خبرنگاران، همزمان با گذشت ۱۸ ماه از فعالیت مدیریت شهری صبح امروز _چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۸_ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نشست خبری که سه ساعت به طول انجامید، همراه با نکات مثبت و بارزی بود که از مهم‌ترین آن می توان به فضای نقدی اشاره کرد که با تاکید شهردار، زمینه آن فراهم شد.

آنچه در ذیل می‌آید بخشی از نکاتی است که در حاشیه جلسه قابل توجه بود و ایمنا به آن با عنوان حاشیه نشست یک مدیر پرداخته است:

* شهردار برای حضور در نشست خبری سوار بر مترو شد و به سالن قطار شهری آمد و در حین این سفر درون شهری با مسافران مترو درباره وضعیت حمل و نقل عمومی گپ و گفت کرد و به بخشی از صحبت های شهروندان در جلسه اشاره کرد.

*در این نشست همچون نشست‌های خبری گذشته، معاونان شهردار وی را همراهی کردند، «مرتضی طهرانی»  معاون مالی و اقتصادی شهردار، «ایرج مظفر» معاون عمران شهری، علیرضا صادقیان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و «علیرضا صلواتی» معاون حمل و نقل و ترافیک در این نشست حضور داشتند.

* نشست با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی کشورمان آغاز و سپس کلیپی با موضوع «کارگران مشغول کارند» پخش شد که در آن فعالیت شبانه روزی پیمانکاران و کارگران شهرداری در اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در گوشه گوشه شهر اصفهان به نمایش گذاشته شد.

* با تاکید مدیر کل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ابتدا سؤالات خبرنگارانی که در نشست قبلی شهردار اصفهان موفق به طرح سؤال نشده بودند، مطرح شد.

*نوروزی به جای شرح عملکرد که در هر نشست خبری مرسوم است گفت که ترجیح می دهیم جلسه با سوال خبرنگاران آغاز شود و پاسخ به سوالات را تفصیلی دهیم.

* شهردار وقتی در خصوص فعالیت خط دو قطار شهری اصفهان و تی. بی. ام و دستگاه حفاری توضیح می داد برای نشان دادن عملی فعالیت "مته" تی بی ام چندین بار با انگشت اشاره به لیوانی که روی میز و مقابلش بود، ضربه زد؛ در هر بار ضربه لیوان که ظاهرا حکم زمین را ایفا می کرد تکان می خورد شهردار که ناگهان نگران افتادن آن شده بود گفت «لیوان را از جلوی دست من بردارید».

*با وجود تاکید مجری مبنی بر پرسش تنها یک سوال از سوی خبرنگاران، اما تقریبا همه از زمان خود برای پرسیدن حداقل دو یا در مواردی چند سوال استفاده کردند، از این رو شهردار اصفهان تاکید داشت باید رویه‌ای برای طرح سؤال تعیین شود که خبرنگاران یا یک سؤال مطرح کنند یا همگی امکان طرح چند سؤال را داشته باشند و حقی از کسی ضایع نشود.

*خبرنگار باشگاه خبرنگاران معلول، یکی از افرادی بود که سوال خود را از جایگاهی که قرار داشت پرسید؛ مجری بلندگو را به آخر سالن برد و ابتدا از این باشگاه که در تمام نشست های خبری شهردار حضور فعالی داشتند تشکر کرد؛ این خبرنگار نیز با بیان وضعیت و مشکل همیشگی جامعه معلولان برای تردد در سطح شهر سوال خود را مطرح کرد.

* ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر بود که نشست خبری شهردار به پایان رسید و با توجه به گذشت نیم ساعت از سقف تعیین شده هنوز تعداد هفت نفر دیگر از خبرنگاران سوال خود را نپرسیده بودند، شهردار اصفهان ادامه یافتن یا پایان نشست و مطرح کردن سایر سؤالات را منوط به رای حاضران دانست و خواست کسانی که موافق پایان جلسه هستند  صلواتی بفرستند و کسانی که موافق ادامه یافتن جلسه هستند دست بزنند که پس از فرستادن صلوات توسط خبرنگاران هیچ صدای دستی به گوش نرسید، از این رو مقرر شد اسامی آن دسته از خبرنگارانی که موفق به طرح سؤال خود نشدند در نشست بعدی شهردار در اولویت قرار گیرند.

* در پایان کلیپ ۱۲ دقیقه ای «همدلی برای ایران» با موضوع کمک‌های شهرداری اصفهان به مناطق سیل زده کشور پخش شد.

کد خبر 373913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.