نظارت کارامد بر نرخ‌گذاری‌ها نیازمند همکاری مسئولان استانی و کشوری است

شهرضا - دادستان عمومی و انقلاب شهرضا گفت: نظارت کارامد بر نرخ‌گذاری و جلوگیری از گرانفروشی، نیازمند همکاری بیشتر مسئولان استانی و کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمد محسنی‌اژیه امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر نرخ‌گذاری کالا و خدمات در شهرضا، تصریح کرد: مصوبات این کمیته از ضمانت اجرایی بیشتری نسبت به سایر مقررات دارد و به همین دلیل از همه ظرفیت‌های آیین‌نامه اجرایی ان برای این‌منظور استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان شهرستانی با همه توان با موارد تخلف برخورد می‌کنند، اما در بسیاری از موارد  نظارت کارامد بر نرخ‌گذاری و جلوگیری از گرانفروشی، نیازمند همکاری بیشتر مسئولان استانی و کشوری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا اظهار کرد: تاکنون به هشت قصاب شهرستان به علت گرانفروشی با اخذ تعهد کتبی تذکر داده شده است، طبق مقرراتی که به دادگستری ابلاغ شده و از ضمانت اجرای قوی‌تری برخوردار است، تکرار گرانفروشی برای بار دوم، باعث تعطیلی واحد صنفی می‌شود.

محسنی اضافه کرد: جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به محلی برای بیان اعتراضات صنفی و ایرادات مردم از کارکرد دستگاهای اجرایی تبدیل شود، بنابراین لازم است در هر جلسه از نمایندگان یکی از اقشار دعوت شود تا مطالب خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه باید محل مناسبی برای دوچرخه‌سواری بانوان درنظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: بانوان نیز حق دارند از امکانات اجتماعی موجود استفاده کنند، بنابراین باید امکانات و فضای ورزشی لازم نیز در اختیار آنان قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا تأکید کرد: مسئولان باید آستانه تحمل خود را برای شنیدن انتقادات مردم افزایش دهند، زیرا بالاترین شأن یک مسئول در نظام اسلامی، خدمت‌رسانی صادقانه و خالصانه به مردم است.

محسنی با تأکید بر ضرورت اصلاح آسفالت معابر شهری شهرضا، خاطرنشان کرد: عدم اصلاح آسفالت معابر اگر باعث ایراد خسارت ملی یا جانی به شهروندان شود، در صورت شکایت فرد خسارت‌دیده قابل پیگیری قضایی است.

کد خبر 373887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.