تخت روانچی استوارنامه خود را تقدیم گوترش کرد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل استوار نامه خود را به دبیرکل این سازمان تقدیم کرد.

به گزارش ایمنا، مجید تخت روانچی با حضور در دفتر آنتونیو گوترش، پس از ابلاغ سلام های گرم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، استوارنامه خود را تقدیم و رسما در این مسئولیت آغاز به کار کرد.

مجید تخت‌روانچی در سال ۱۳۳۷ در تهران زاده شد و تحصیلات خود را تا دریافت دیپلم متوسطه در تهران سپری کرد. در اواسط دهه ۱۳۵۰ به ایالات متحده آمریکا سفر کرد و در سال ۱۳۶۰ مدرک کارشناسی مهندسی عمران را از دانشگاه کانزاس گرفت.

۲ سال بعد نیز موفق به دریافت کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه کانزاس شد. او در سال ۱۳۷۱ هم مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی از دانشگاه فوردهام گرفت.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه برن دریافت و فعالیت شغلی خود را از ۱۳۶۴ در وزارت امور خارجه آغاز کرد.

روانچی از ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ رئیس اداره سازمان ملل در وزارت امور خارجه بود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۷ به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل فعالیت می‌کرد و در فاصله سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ سفیر ایران در سوئیس بود.

وی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ و شروع مذاکره هسته ای به این تیم ملحق شد و همزمان معاون وزیر در امور اروپا و آمریکا بود. تخت روانچی از شهریور ۱۳۹۶ به عنوان معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری منصوب شد، اما به دنبال اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان که غلامعلی خوشرو سفیر پیشین ایران مجبور به ترک این مسئولیت شد، به پیشنهاد وزیر امور خارجه برای مسئولیت جدید در سازمان ملل مقر نیویورک به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 373865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.