برگزاری نخستین "جشنواره شربت‌های گیاهی" در نطنز

نطنز- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: نخستین "جشنواره شربت‌های گیاهی" با هدف شناساندن بیشتر باغشهر نطنز به عنوان تولیدکننده فرآورده‌های گیاهی دارویی، دمنوش‌ها و شربت‌های گیاهی برگزار می‌شود.

حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: برای نخستین بار به صورت جداگانه "جشنواره شربت‌های گیاهی" از دوم شروع و تا ششم اردیبهشت‌ماه در نطنز برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره جهت شناسایی گیاهان دارویی به دلیل تنوع بالای این نوع گیاه در نطنز و با هدف معرفی بیشتر باغشهر نطنز به عنوان تولیدکننده فرآورده‌های گیاهی دارویی، دمنوش‌ها و شربت‌های گیاهی در حال برگزاری است.

رییس اداره میراث فرهنگی نطنز تصریح کرد: جشنواره شربت‌های گیاهی نطنز به مدت پنج روز با همکاری انجمن‌های مردم نهاد سیب گلاب، انجمن یادمان‌های تاریخی، خانه مسافر خورشید نطنز و چند تن از فعالان حوزه گیاهان دارویی این شهرستان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: خانه تاریخی توسلیان، سرای جواهر، رستوران سنتی شب‌های نطنز و سرای مادر در زمان برگزاری جشنواره با شربت‌های گیاهی رایگان از میهمانان خود پذیرایی کرده و همچنین از علاقه‌مندان مجموعه تاریخی مسجد جامع نطنز نیز با شربت‌های گیاهی پذیرایی خواهد شد.

یزدانمهر  گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مورد گیاهان دارویی، طبیعت‌گردی جهت آشنایی با گیاهان دارویی با همراهی کارشناسان امر، آموزش بازاریابی و فرآوری و همچنین آموزش‌های سلامت از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

نزدیک به ۶۰۰ گونه گیاهی با خاصیت دارویی و بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین آماده کشت گیاهان دارویی در نطنز وجود دارد.

کد خبر 373847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.