۱۲موکب اصفهان در مناطق سیل زده مستقر شد

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان گفت: تعداد ۹ موکب ستاد اربعین از استان اصفهان در خوزستان و سه موکب در لرستان روزانه بیش از ۱۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق آسیب دیده از سیل توزیع می‌نمایند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملکرد استان اصفهان به عنوان استان معین خوزستان و لرستان در سیل اخیر، اظهار کرد: تیم‌های اعزامی از ستاد معین مدیریت بحران استان اصفهان در اهواز با پشتیبانی ماشین آلات سنگین توانستند روزانه با انتقال بیش از هزار و ۲۰۰ کامیون مصالح یک ونیم کیلومتر از دیواره رودخانه کارون و کانال‌های منشعب را در هر روز استحکام ببخشند.

وی در خصوص استقرار موکب‌های اصفهان در استان‌های سیل‌زده افزود: تعداد ۹ موکب ستاد اربعین از استان اصفهان در خوزستان و سه موکب در لرستان روزانه بیش از ۱۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق آسیب دیده از سیل توزیع می‌نمایند.

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان با اشاره به بازدید از فعالیت‌های صورت گرفته از اهواز گفت: پس از تشکیل جلسه با فرماندار اهواز و معاون استاندار پیگیری لازم در رفع مشکلات شد و امروز هم با حضور در مناطق آسیب‌دیده از سیل در لرستان از ستاد معین بازسازی استان در شهر پلدختر بازدید شد همچنین از محورهای جاده‌ای بازسازی شده توسط تیم بازسازی اداره راهداری استان اصفهان مابین  معمولان و پل دختر بازدید به عمل آمد.

۲۵ کیلومتر از راه‌های لرستان توسط نیروهای اصفهان بازسازی شد

وی در خصوص نتیجه عملکرد تیم استان اصفهان تصریح کرد: بازگشایی و بازسازی ۲۵ کیلومتر از محورهای جاده‌ای با پشتیبانی ۲۶ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی از اداره راه استان اصفهان با کمک ۳۰ نفر نیروی عملیاتی تحقق یافت و در حال حاضر ۹ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی اداره راه استان اصفهان در پلدختر و معمولان همچنان در حال بازسازی راه‌ها هستند.

شیشه‌فروش در خصوص خدمات بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: تیم ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان اصفهان با بهره‌گیری از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲۰ نفر نیروهای ستادی و پشتیبانی هم اینک در شهرستان پلدختر استان لرستان مستقر بوده و ضمن تخلیه گل ولای از منازل، معابر و بازگشابی راه‌ها برنامه‌ریزی لازم در بازسازی و تعمیر ۴۰۰۰ واحد مسکونی دز شهر و روستاهای پل دختر را آغاز کردند.

وی در خصوص کمک به مناطق سیل‌زده استان اصفهان افزود: یک فروند بالگرد برای تامین نیازهای امدادی و بهداشتی روستاهای پشتکوه فریدونشهر که به علت  بارش برف و تخریب پل‌ها در اثر سیل‌بردگی راه‌های روستاها مسدود شده است به منطقه اعزام شد.

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان در خصوص دیگر کمک‌های مردم اصفهان به استان‌های سیل‌زده گفت: هدایای دانش‌آموزان استان اصفهان در قالب طرح پویش سیل مهربانی عازم استان خوزستان شد که شامل ۱۰ هزار بطری آب معدنی، شش تن برنج و حبوبات، ۸۰۰ تخته پتو، ۱۰ هزار عدد تن ماهی، یک هزار جفت کفش، ۱۵ هزار دست البسه نو و ۲۰ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۴ هزار بسته لوازم بهداشتی، ۵ هزارعدد مواد شوینده، دو دستگاه کانکس، شش تحته فرش، ۵۰۰ قلم لوازم منزل و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان وجه نقد اهدایی دانش آموزان از طریق ادراه کل آموزش‌وپرورش بوده است.

کد خبر 373822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.