۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
شیوه جدید حمل و نقل در مدلین

مدلین یکی از شهرهای کلمبیا است که پیشرفت چشمگیری در زمینه هوشمندسازی و ابتکارات شهری داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه اتوبوس‌های قدیمی و پر ازدحام شهر مدلین که سوخت زیادی مصرف می­‌کردند، جای خود را به ۶ خط تله کابین شهری داده اند که بسیار راحت و دوستدار محیط زیست هستند. همچنین استفاده از این نوع وسایل نقلیه انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد و نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای شهر دارد. سه خط تله کابین نیز در آوریل سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد که با خطوط متروی  مدلین هماهنگ شده‌اند.

این خطوط به طور یکپارچه مناطق تپه‌ای را به مرکز شهر متصل می‌کنند و شهروندان نیز استقبال بسیار خوبی از آن‌ها داشته اند. باتوجه به اینکه ساکنان مناطق تپه ای از خانواده های کم درآمد شهر هستند و هزینه حمل و نقل و زمان سفر برایشان کمتر است، استفاده از تله کابین شیوه‌ای مناسب برای جا به جایی آن ها محسوب می‌شود.

موضوع قابل توجه اینکه سیستم جدید نسبت به شیوه‌های حمل و نقل قدیمی، گازهای خطرناک کمتری تولید می‌کنند و به این ترتیب کیفیت هوای شهر را ارتقاء می‌دهد. فواید چنین ابتکاراتی مصرف بهینه انرژی است که توسط شهرهای هوشمند به نمایش گذاشته شده است. جا به جایی ساکنان مدلین توسط تله کابین می‌تواند الگویی برای بهتر شدن آینده حمل و نقل دیگر شهرها باشد.

کد خبر 373805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.