تجهیز ۶۴ هکتار از اراضی زراعی شهرضا به سامانه نوین آبیاری

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از تجهیز ۶۴ هکتار از اراضی منطقه مهیار این شهرستان به سامانه آبیاری کم‌فشار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی و دولت دوازدهم توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با هدف صرفه‌جویی در بهره‌برداری از منابع آبی و افزایش بهره‌وری در این زمینه است که سیاست‌های تشویقی آن نیز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: طرح جدید تجهیز ۶۴ هکتار از مزارع منطقه مهیار این شهرستان به سامانه آبیاری کم‌فشار با اختصاص اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال به تصویب رسیده که پس از طی مراحل اداری اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به اجرای طرح‌های مرمت و بازسازی قنوات این شهرستان یادآور شد: قنوات از مهمترین منابع استحصال آب منطقه هستند، بنابراین برای تامین مالی اجرای این طرح‌ها در سال جاری از محل اعتبارات ۳۰ میلیارد ریالی ماده ۱۰ قانون بودجه ۹۷ هماهنگی لازم با مسئولان استانی و سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است.

باقری با اشاره به کاهش میزان جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در روزهای پایانی سال ۹۷ و سال ۹۸ در مقایسه با سال‌های گذشته در این شهرستان تصریح کرد: در جلسه‌ای که با اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی مرغداران شهرضا برگزار شد برای خروج از این وضعیت راهکارهای علمی ارائه شد.

وی از نصب ۱۹ تله فرمونی در باغات این شهرستان خبر داد و افزود: این اقدام با هدف ردیابی و یافتن بهترین زمان مبارزه با آفات زراعی و باغی پروانه چوب‌خوار پسته، کرم سیب، کرم خراط، سرشاخه‌خوار هلو، کرم گلوگاه انار و آفت قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای و کرم خوشه‌خوار انگور انجام شده است.

کد خبر 373785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.