عقربه‌های "ساعت اصفهان" حول آداب و رسوم می‌چرخد

عقربه‌های ساعت اصفهان حول آداب و رسوم و گویش و صنایع دستی می‌گردد تا کودکان دوره متوسطه را با ویژگی های اصفهان آشنا سازد.

زهره ابوالقاسم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: "ساعت اصفهان "برنامه ای به مناسبت هفته اصفهان با هدف آموزش ویژگی های اصفهان در حوزه های صنایع دستی، گویش و آداب و رسوم است .

وی افزود: این برنامه در قالب مسابقه برای دختران متوسطه دوره اول برگزار می‌شود و مانند یک ساعت طراحی شده و سئوالاتی در حوزه های آداب و رسوم ،صنایع دستی و گویش از کودکان پرسیده می شود.

مدیر باغ بانوان پردیس تصریح کرد: این مسابقه تفریحی است چرا که در باغ تفریحی برگزار می شود و اگر سئوالات در رابطه با گویش باشد باید با گویش اصفهانی پاسخ دهند و هدف از قرار دادن گویش در این مسابقه حفظ لهجه اصفهانی است چرا که کودکان سعی در فراموشی گویش اصفهانی دارند.

ابوالقاسم با بیان اینکه تقریبا بخش اصلی سئوالات در رابطه با فرهنگ عامه است گفت: همه کودکان با آثار تاریخی آشنایی دارند اما گویش و ضرب المثل‌ها در حال فراموشی است. هدف برگزاری این برنامه آشنایی کودکان با هویت اصفهان است و علاقه مندان تا پنجم اردیبهشت‌ماه می‌توانند برای شرکت در این برنامه به باغ پردیس مراجعه کنند.

کد خبر 373776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.