آغاز دوره آموزشی مراقبان بهداشت مدارس در حوزه مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: فعالیت های آموزشی و فرهنگی این سازمان در حوزه مدیریت پسماند با برنامه بازدید از کارخانه پردازش پسماند و تولید کود آلی همراه است و در این راستا دوره کوتاه آموزشی ویژه مراقبان بهداشت مدارس آغاز شده است.

علی دهنوی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دوره آموزش مراقبان بهداشت مدارس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار می‌شود. در این دوره‌ مراقبان بهداشت مدارس با روند جمع‌آوری و پردازش پسماندها، مراحل تفکیک، نحوه تولید کود آلی و دیگر فعالیت های سازمان مدیریت پسماند آشنا می‌شوند.

وی افزود: این مراقبان بهداشت طی یک دوره کوتاه مطالبی در خصوص دسته های دیگر پسماند نظیر پسماندهای ویژه و خطرناک خانگی می‌آموزند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به همکاری این سازمان با اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در مرحله اول این دوره آموزشی مراقبان بهداشت همه نواحی آموزش و پرورش استان در قالب گروه های متفاوت حضور دارند و تعاملات خوبی برای برگزاری این دوره‌ها با آموزش و پرورش انجام شده است.

دهنوی با تاکید بر نقش کلیدی مراقبان بهداشت درخصوص اصلاح رفتار دانش آموزان در حوزه مدیریت پسماند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان نیمی از روز خود را در مدرسه می‌گذرانند ارتقای آگاهی مراقبان بهداشت در زمینه مدیریت پسماند و انتقال این آگاهی به دانش آموزان، رفتارهای آنان در خصوص مدیریت پسماند را اصلاح می‌کند و موجب بهبود رفتارها در خصوص تفکیک پسماند در مبدأ، کاهش تولید پسماند و شیرابه زباله می‌شود.

کد خبر 373775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.